Toyota podała ceny RAV4 Plug-in. Rusza przedsprzedaż w Polsce

Na polskim rynku debiutuje Toyota RAV4 Plug-in Hybrid z najmocniejszym w historii modelu zespołem napędowym oraz idealna propozycja na miejskiego SUV-a. Na jednym ładowaniu, czyli bez zużycia paliwa, ma przejechać do 75 km, a kierowca ma do dyspozycji moc 306 KM.

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid
Toyota RAV4 Plug-in Hybrid
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

04.01.2021 | aktual.: 13.03.2023 10:18

SUV z napędem hybrydowym typu plug-in teoretycznie ma wszystko. Dużo mocy, napęd na cztery koła, możliwość jazdy bez spalania paliwa i ładowania akumulatora z gniazdka. Wbrew pozorom to nie tylko idealne auto na miasto, ale też dla mieszkańców podmiejskich miejscowości mających własny dom. Codzienne ładowanie i użytkowanie auta w drodze do pracy przynosi ogromne korzyści finansowe. Jazda na prądzie z gniazdka domowego jest niewspółmiernie tańsza od jazdy na benzynie czy oleju napędowym.

Najnowszą na polskim rynku tego typu propozycją jest Toyota RAV4 Plug-in Hybrid. Ceny modelu, który obecnie jest dostępny w przedsprzedaży, zaczynają się od kwoty 228 900 zł za podstawową wersję Dynamic, którą wyposażono już dość bogato. Przypomnę tylko, że auto generuje 306 KM mocy, ma napęd na cztery koła i automatyczną przekładnię. Samochód przyspiesza do 100 km/h w czasie 6 sekund.

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid
Toyota RAV4 Plug-in Hybrid© fot. mat. prasowe

Klienci mają do wyboru dwie, a w praktyce trzy specyfikacje wyposażenia:

  • Dynamic (228 900 zł) to już bogaty wariant obejmujący m.in. klimatyzację automatyczną, bezkluczykowy dostęp, podgrzewane 4 siedzenia, system multimedialny z 9-calowym ekranem i nawigacją, a także 18-calowe felgi aluminiowe.
  • Selection (248 900 zł) to wersja głównie różniąca się wyglądem oraz liczbą systemów bezpieczeństwa. Wyposażono ją m.in. w system kamer 360 stopni, podgrzewaną kierownicę, przednią szybę i spryskiwacze, tapicerkę ze skóry syntetycznej, dach z kolorze fortepianowej czerni i takie same obudowy lusterek, 19-calowe felgi, a także system monitorowania martwego pola i ostrzegania o ruchu poprzecznym.
  • Selection VIP (264 900 zł) to wersja Selection, do której można dokupić bogaty zestaw dodatków w pakiecie VIP niedostępnym dla wersji Dynamic. Zawiera on m.in. tapicerkę z naturalnej skóry, sterowany elektrycznie dach panoramiczny, system nagłośnienia JBL z 9 głośnikami, wyświetlacz HUD, elektrycznie regulowane fotele przednie z funkcją wentylacji i 19-calowe obręcze kół.

Jak wypada Toyota RAV4 Plug-in Hybrid na tle konkurencji?

Pierwsze auto, jakie przychodzi na myśl, to Mitsubishi Outlander PHEV o znacznie mniejszej mocy (224 KM), ale pozycjonowany jako jeden z konkurentów modelu. Obecnie oferowany jest wyłącznie na wyprzedaży, a najtańsza dostępna wersja (wg cennika) kosztuje 152 990 zł.

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid
Toyota RAV4 Plug-in Hybrid© fot. mat. prasowe

Niewiele droższy od propozycji Mitsubishi jest francuski Citroen C5 Plug-in z napędem o podobnej mocy (225 KM) za 156 950 zł. Stosunkowo dużo trzeba zapłacić za Forda Kugę Plug-in o takiej samej mocy, bo aż 170 400 zł. Peugeot 3008 z 300-konną hybrydą plug-in w najtańszej wersji wyposażenia kosztuje 197 500 zł. Opel wycenił Grandlanda X z takim samym napędem na 185 950 zł.

Najbliżej Toyocie RAV4 do francuskiego SUV-a premium DS 7 E-Tense z 300-konnym zespołem hybrydowym, którego wyceniono na 229 900 zł. Co ciekawe, bliźniaczy z toyotą Suzuki Across kosztuje od 261 800 zł, czyli niewiele mniej od najbogatszej specyfikacji RAV4.

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (13)