Toyota podała ceny RAV4 Plug-in. Rusza przedsprzedaż w Polsce

Na polskim rynku debiutuje Toyota RAV4 Plug-in Hybrid z najmocniejszym w historii modelu zespołem napędowym oraz idealna propozycja na miejskiego SUV-a. Na jednym ładowaniu, czyli bez zużycia paliwa, ma przejechać do 75 km, a kierowca ma do dyspozycji moc 306 KM.

Toyota RAV4 Plug-in HybridToyota RAV4 Plug-in Hybrid
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

SUV z napędem hybrydowym typu plug-in teoretycznie ma wszystko. Dużo mocy, napęd na cztery koła, możliwość jazdy bez spalania paliwa i ładowania akumulatora z gniazdka. Wbrew pozorom to nie tylko idealne auto na miasto, ale też dla mieszkańców podmiejskich miejscowości mających własny dom. Codzienne ładowanie i użytkowanie auta w drodze do pracy przynosi ogromne korzyści finansowe. Jazda na prądzie z gniazdka domowego jest niewspółmiernie tańsza od jazdy na benzynie czy oleju napędowym.

Najnowszą na polskim rynku tego typu propozycją jest Toyota RAV4 Plug-in Hybrid. Ceny modelu, który obecnie jest dostępny w przedsprzedaży, zaczynają się od kwoty 228 900 zł za podstawową wersję Dynamic, którą wyposażono już dość bogato. Przypomnę tylko, że auto generuje 306 KM mocy, ma napęd na cztery koła i automatyczną przekładnię. Samochód przyspiesza do 100 km/h w czasie 6 sekund.

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid
Toyota RAV4 Plug-in Hybrid © fot. mat. prasowe

Klienci mają do wyboru dwie, a w praktyce trzy specyfikacje wyposażenia:

  • Dynamic (228 900 zł) to już bogaty wariant obejmujący m.in. klimatyzację automatyczną, bezkluczykowy dostęp, podgrzewane 4 siedzenia, system multimedialny z 9-calowym ekranem i nawigacją, a także 18-calowe felgi aluminiowe.
  • Selection (248 900 zł) to wersja głównie różniąca się wyglądem oraz liczbą systemów bezpieczeństwa. Wyposażono ją m.in. w system kamer 360 stopni, podgrzewaną kierownicę, przednią szybę i spryskiwacze, tapicerkę ze skóry syntetycznej, dach z kolorze fortepianowej czerni i takie same obudowy lusterek, 19-calowe felgi, a także system monitorowania martwego pola i ostrzegania o ruchu poprzecznym.
  • Selection VIP (264 900 zł) to wersja Selection, do której można dokupić bogaty zestaw dodatków w pakiecie VIP niedostępnym dla wersji Dynamic. Zawiera on m.in. tapicerkę z naturalnej skóry, sterowany elektrycznie dach panoramiczny, system nagłośnienia JBL z 9 głośnikami, wyświetlacz HUD, elektrycznie regulowane fotele przednie z funkcją wentylacji i 19-calowe obręcze kół.

Jak wypada Toyota RAV4 Plug-in Hybrid na tle konkurencji?

Pierwsze auto, jakie przychodzi na myśl, to Mitsubishi Outlander PHEV o znacznie mniejszej mocy (224 KM), ale pozycjonowany jako jeden z konkurentów modelu. Obecnie oferowany jest wyłącznie na wyprzedaży, a najtańsza dostępna wersja (wg cennika) kosztuje 152 990 zł.

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid
Toyota RAV4 Plug-in Hybrid © fot. mat. prasowe

Niewiele droższy od propozycji Mitsubishi jest francuski Citroen C5 Plug-in z napędem o podobnej mocy (225 KM) za 156 950 zł. Stosunkowo dużo trzeba zapłacić za Forda Kugę Plug-in o takiej samej mocy, bo aż 170 400 zł. Peugeot 3008 z 300-konną hybrydą plug-in w najtańszej wersji wyposażenia kosztuje 197 500 zł. Opel wycenił Grandlanda X z takim samym napędem na 185 950 zł.

Najbliżej Toyocie RAV4 do francuskiego SUV-a premium DS 7 E-Tense z 300-konnym zespołem hybrydowym, którego wyceniono na 229 900 zł. Co ciekawe, bliźniaczy z toyotą Suzuki Across kosztuje od 261 800 zł, czyli niewiele mniej od najbogatszej specyfikacji RAV4.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie