Volkswagen wyprodukuje 22 miliony aut elektrycznych. Także w Polsce

Volkswagen stawia na elektromobilność. Przedstawiciele niemieckiego koncernu pochwalili się planami na najbliższą przyszłość. Obejmują one głównie rozwój modeli elektrycznych, które doczekają się 22 milionów egzemplarzy. Kilka z nich będzie produkowanych także w polskich fabrykach.

Czy ID.3 okaże się "Garbusem" naszych czasów?Czy ID.3 okaże się "Garbusem" naszych czasów?
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Wszystko zacznie się już od elektrycznego Volkswagena ID.3. Wersja produkcyjna tego modelu zadebiutuje podczas wrześniowego salonu we Frankfurcie. Kilka miesięcy później pierwsze egzemplarze trafią do oficjalnej sprzedaży. Ich sukces zależy w dużej mierze od ceny, a ta - jak twierdzą przedstawiciele marki - ma być całkiem atrakcyjna. W Niemczech nie przekroczy 30 tysięcy euro.

Niemcy nie zamierzają jednak poprzestać na jednym samochodzie. Wręcz przeciwnie - w ciągu najbliższej dekady wszystkie marki wchodzące w skład koncernu Volkswagena uzupełnią swoje gamy o łącznie 70 modeli elektrycznych, które mają być wyprodukowane w około 22 mln egzemplarzach. To znacznie więcej, niż dotychczas planowano. Widać, że niemiecki koncern stara się podkręcić tempo rozwoju elektromobilności.

Do 2023 roku Volkswagen przeznaczy na ten cel 30 mld euro. Jeśli plan się powiedzie, w 2030 roku pojazdy elektryczne będą stanowić 40 procent oferty koncernu. W 2040 roku natomiast planowana jest sprzedaż ostatniego, spalinowego auta koncernu Volkswagena. Oznacza to, że spalinowa motoryzacja umrze znacznie wcześniej, niż przewidywaliśmy. Chyba, że założenia Volkswagena są zbyt optymistyczne...

Dobra wiadomość dla Polski dotyczy planów związanych z rozwojem elektrycznych pojazdów dostawczych i użytkowych. Już w przyszłym roku doczekamy się bowiem kolejnej generacji modelu Caddy produkowanego w Poznaniu. Auto ma być dostępne również w wersji elektrycznej. Podobnie jak MAN TGE będący niczym innym jak bliźniaczą konstrukcją Volkswagena Craftera. Ten z kolei powstaje w okolicach wielkopolskiej Wrześni.

Wszystko wskazuje, że elektryczna rewolucja właśnie się rozpoczyna. Volkswagen jest bez wątpienia jednym z najważniejszych i najbardziej doświadczonych graczy na światowym rynku motoryzacyjnym. Czy tego chcemy, czy nie, jego zaangażowanie w elektromobilność bez wątpienia przełoży się na szybszy rozwój nowego segmentu rynku, który niedawno raczkował, a niebawem może stanowić ważny element walki pomiędzy producentami.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯