Wiesmann Thunderball EV – klasyczny elektryk na trzy sposoby

Niemiecki producent klasycznych samochodów sportowych Wiesmann postanowił połączyć tradycyjne kształty z elektrycznym napędem. Tak powstał Thunderball EV, który niebawem zacznie trafiać do klientów. Do wyboru będą trzy wersje.

Wiesmann Thunderbolt EVWiesmann Thunderball EV
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Wiesmann
Aleksander Ruciński

Wiesmann wyprzedał już roczną produkcję elektrycznego Thunderballa. Klienci zapisali się na listę oczekujących w ciemno. Pierwsze dostawy wystartują nie wcześniej niż w 2024 roku. Wcześniej jednak trzeba wybrać wymarzoną konfigurację. Niemcy przedstawili trzy opcje do wyboru. Każda z nich prezentuje zupełnie inny charakter.

Pierwszy wariant inspirowany jest Lazurowym Wybrzeżem, co znajduje odzwierciedlenie nie tylko w morskim lakierze, ale i tekowym drewnie – identycznym z tym stosowanym w jachtach. Nie każdemu spodoba się za to pomarańczowa tapicerka.

  • Wiesmann Thunderball EV
  • Wiesmann Thunderbolt EV
  • Wiesmann Thunderbolt EV
  • Wiesmann Thunderbolt EV
  • Wiesmann Thunderbolt EV
[1/5] Wiesmann Thunderball EV Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Wiesmann

Równie odważna jest druga konfiguracja z błyszczącym złotym nadwoziem i bordową kabiną, która aż kipi luksusem. Kolorystyka i materiały przywodzą na myśl luksusowe auta z pierwszej polowy XX wieku. Wspaniała opcja, choć z pewnością nie dla każdego.

  • Wiesmann Thunderball EV
  • Wiesmann Thunderball EV
  • Wiesmann Thunderball EV
  • Wiesmann Thunderball EV
  • Wiesmann Thunderball EV
[1/5] Wiesmann Thunderball EV Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Wiesmann

Największe wrażenie robi jednak ostatnia propozycja inspirowana "ciemną nocą i bohaterami ciemności". Króluje tu przede wszystkim czerń, głównie matowa, choć nie brakuje także błyszczącego włókna węglowego i pikowanej skóry.

Niezależnie od wyboru wersji, klienci dostaną ten sam, w pełni elektryczny napęd oparty na dwóch silnikach umieszczonych nad tylną osią. Łączna moc to szokujące 680 KM pozwalające przyspieszać 0-100 km/h w 2,9 sekundy. Wszystko to przy obiecywanym zasięgu na poziomie 500 km. Tylko ta cena, wyjściowo startująca od 300 tys. euro...

  • Wiesmann Thunderball EV
  • Wiesmann Thunderball EV
  • Wiesmann Thunderball EV
  • Wiesmann Thunderball EV
  • Wiesmann Thunderball EV
[1/5] Wiesmann Thunderball EV Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Wiesmann
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Pierwsza jazda: BYD Atto 2 DM-i – nowy bohater taksówkarzy
Pierwsza jazda: BYD Atto 2 DM-i – nowy bohater taksówkarzy
Premiera: Porsche Cayenne - najlepszy elektryk na świecie?
Premiera: Porsche Cayenne - najlepszy elektryk na świecie?
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇