Wiesmann Thunderball EV – klasyczny elektryk na trzy sposoby

Wiesmann Thunderball EV – klasyczny elektryk na trzy sposoby

Wiesmann Thunderball EV
Wiesmann Thunderball EV
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Wiesmann
Aleksander Ruciński
09.03.2023 11:50, aktualizacja: 09.03.2023 19:12

Niemiecki producent klasycznych samochodów sportowych Wiesmann postanowił połączyć tradycyjne kształty z elektrycznym napędem. Tak powstał Thunderball EV, który niebawem zacznie trafiać do klientów. Do wyboru będą trzy wersje.

Wiesmann wyprzedał już roczną produkcję elektrycznego Thunderballa. Klienci zapisali się na listę oczekujących w ciemno. Pierwsze dostawy wystartują nie wcześniej niż w 2024 roku. Wcześniej jednak trzeba wybrać wymarzoną konfigurację. Niemcy przedstawili trzy opcje do wyboru. Każda z nich prezentuje zupełnie inny charakter.

Pierwszy wariant inspirowany jest Lazurowym Wybrzeżem, co znajduje odzwierciedlenie nie tylko w morskim lakierze, ale i tekowym drewnie – identycznym z tym stosowanym w jachtach. Nie każdemu spodoba się za to pomarańczowa tapicerka.

  • Wiesmann Thunderball EV
  • Wiesmann Thunderball EV
  • Wiesmann Thunderball EV
  • Wiesmann Thunderball EV
  • Wiesmann Thunderball EV
[1/5] Wiesmann Thunderball EVŹródło zdjęć: © Materiały prasowe | Wiesmann

Równie odważna jest druga konfiguracja z błyszczącym złotym nadwoziem i bordową kabiną, która aż kipi luksusem. Kolorystyka i materiały przywodzą na myśl luksusowe auta z pierwszej polowy XX wieku. Wspaniała opcja, choć z pewnością nie dla każdego.

  • Wiesmann Thunderball EV
  • Wiesmann Thunderball EV
  • Wiesmann Thunderball EV
  • Wiesmann Thunderball EV
  • Wiesmann Thunderball EV
[1/5] Wiesmann Thunderball EVŹródło zdjęć: © Materiały prasowe | Wiesmann

Największe wrażenie robi jednak ostatnia propozycja inspirowana "ciemną nocą i bohaterami ciemności". Króluje tu przede wszystkim czerń, głównie matowa, choć nie brakuje także błyszczącego włókna węglowego i pikowanej skóry.

Niezależnie od wyboru wersji, klienci dostaną ten sam, w pełni elektryczny napęd oparty na dwóch silnikach umieszczonych nad tylną osią. Łączna moc to szokujące 680 KM pozwalające przyspieszać 0-100 km/h w 2,9 sekundy. Wszystko to przy obiecywanym zasięgu na poziomie 500 km. Tylko ta cena, wyjściowo startująca od 300 tys. euro...

  • Wiesmann Thunderball EV
  • Wiesmann Thunderball EV
  • Wiesmann Thunderball EV
  • Wiesmann Thunderball EV
  • Wiesmann Thunderball EV
[1/5] Wiesmann Thunderball EVŹródło zdjęć: © Materiały prasowe | Wiesmann
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)