Wiesmann Project Thunderball ma aż 671 KM, ale pod maską nie znajdziesz silnika BMW

Pamiętacie Wiesmanna? Marka produkowała ekskluzywne, stylizowane na roadstery retro auta, które wyposażone były w podzespoły BMW. Po latach nieobecności znów możemy podziwiać nowy model z gekonem na masce. Jednak jest małe "ale".

Wiesmann Project Thunderball (2022)Wiesmann Project Thunderball (2022)
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe/Wiesmann
Filip Buliński

Po perypetiach finansowych i przejęciu firmy przez brytyjskiego inwestora po ogłoszeniu bankructwa Wiesmann wrócił z nowym modelem. I nie chodzi tu o Boldmena CR 4, którego niedawno pokazał pierwotny założyciel Wiesmanna, a o zupełnie nowy samochód z gekonem na masce.

To przełomowy model z dwóch powodów. Jednym jest oczywiście powrót marki, a drugim brak silnika BMW pod maską, z czego do tej pory modele Wiesmanna były znane. Tym razem jednak w Projekcie Thunderball nie znajdziemy ani V10, ani V8, ani nawet R6, bowiem jest to elektryk. Według Roheena Berry dyrektora generalnego firmy — najbardziej ekscytującym autem sportowym na prąd na świecie.

Z zewnątrz jednak trudno to poznać na pierwszy rzut oka. Wiesmann Project Thunderball wygląda bowiem jak nowoczesna interpretacja historycznych modeli. Nie zabrakło więc atrapy chłodnicy w kształcie jajka, masywnego przodu, krótkiego tylnego zwisu czy poczwórnych reflektorów.

Do jego napędu służą dwa silniki elektryczne, z czego oba zamontowane są z tyłu i napędzają tylną oś. Układ generuje aż 671 KM i ok. 1100 Nm maksymalnego momentu obrotowego, co oznacza, że wiesmann osiąga setkę w zaledwie 2,9 s.

Wiesmann Project Thunderball (2022)
Wiesmann Project Thunderball (2022) © fot. mat. prasowe/Wiesmann

Chociaż Project Thunderball to sportowy roadster, to nie zabrakło na jego pokładzie dużego akumulatora. Ten ma pojemność aż 83 kWh i pozwala przejechać do 500 km na jednym ładowaniu. To z kolei będzie możliwe nawet z mocą 300 kW. Odbija się to też rzecz jasna na masie, która wynosi ok. 1700 kg.

Detale dotyczące produkcji (poza tym, że będzie odbywać się w Gecko Plant w Dülmen) czy sprzedaży nie są jednak jeszcze znane. Plotki mówią jednak, że możemy spodziewać się auta nawet w Polsce. Pamiętając jednak ceny benzynowych modeli, nie należy się co prawda spodziewać okazji, ale podejrzewam, że chętnych na ten samochód nie zabraknie.

Wiesmann Project Thunderball (2022)
Wiesmann Project Thunderball (2022) © fot. mat. prasowe/Wiesmann
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/9] Źródło zdjęć: |

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie