Xiaomi i Baojun łączą siły prezentując elektryczny model E300

Na kilka dni przed oficjalną premierą zaplanowaną na 26. salon samochodowy w Pekinie, chiński Baojun chwali się małym, elektrycznym modelem stworzonym przy współpracy z firmą technologiczną Xiaomi. Auto zaskakuje nie tylko wymiarami, ale i nowoczesnymi rozwiązaniami z zakresu multimediów.

Baojun E300 mierzy mniej niż 300 cm długości.Baojun E300 mierzy mniej niż 300 cm długości.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Baojun E300 w kwestii wyglądu niektórym może kojarzyć się z popularnym u nas Smartem. Jest jednak od niego zauważalnie mniejszy. Pudełkowate nadwozie mierzy mniej niż 3 metry długości. W środku poza miejscem dla 2 osób udało się jednak zmieścić ciekawe technologie dostarczone przez firmę Xiaomi.

Rozwiązania składające się na "ekosystem Xiaomi" to przede wszystkim rozbudowane multimedia z możliwością sterowania głosowego XiaoAI, bezprzewodowa łączność z pojazdem pozwalająca nie tylko zdalnie kontrolować jego status, ale również uruchamiać napęd i prowadzić przy pomocy smartfona.

Możliwe będzie także z urządzeniami Xiaomi funkcjonującymi w ramach tzw. inteligentnego domu, jak np. sterowanie ładowaniem. W tym miejscu warto wspomnieć o litowo-żelazowo-fosforanowym akumulatorze, który ma przyzwoite 30 kWh pojemności.

Taka wartość przekłada się na maksymalny zasięg na poziomie 305 km zgodnie z cyklem pomiarowym NEDC. Taka bateria, podobnie zresztą jak 39-konny elektryczny silnik wydaje się wystarczająca do małego, elektrycznego pojazdu zaprojektowanego wyłącznie z myślą o jeździe miejskiej.

Póki co Baojun zamierza sprzedawać E300 wyłącznie na rodzimym rynku za cenę 65800 juanów, co w przeliczeniu na złotówki daje około 37 tys. zł.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

Wybrane dla Ciebie

​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Jednak nie tylko elektryki. Kolejna marka zmienia strategię
Jednak nie tylko elektryki. Kolejna marka zmienia strategię
Volkswagen z rekordem w segmencie elektryków. Tesla traci
Volkswagen z rekordem w segmencie elektryków. Tesla traci