Xiaomi SU7 pokonało Nürburgring w rekordowym czasie. Porsche daleko w tyle

Chińczycy nabierają tempa - dosłownie. Pierwszy elektryczny samochód Xiaomi jest tego najlepszym dowodem. Prototyp w wyścigowym wydaniu pokonał zielone piekło w niewiarygodnie krótkim czasie.

Xiaomi SU7 Ultra na NürburgringuXiaomi SU7 Ultra na Nürburgringu
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Xiaomi
Aleksander Ruciński

Stało się. I to znacznie szybciej niż sądziliśmy. Chińska marka zadebiutowała na Nürburgringu i od razu zgarnęła rekord, bijąc na głowę wytrawnych graczy. Elektryczne Xiaomi SU7 Ultra Prototype pokonało pętlę zielonego piekła w czasie 6:46,874 - o ponad 20 s szybciej niż Porsche Taycan i prawie 20 s szybciej niż Rimac Nevera.

Na obronę europejskich modeli trzeba jednak dodać, że Xiaomi nie przyjechało na tor seryjnym samochodem, lecz prototypową wersją Ultra, ubraną w sliki Pirelli i ekstremalny pakiet aerodynamiczny zapewniający blisko dwie tony docisku.

Chińczycy nie podają pełnej specyfikacji. Wiemy jednak, że elektryczny napęd generuje ponad 1500 KM mocy, co pozwala osiągać setkę w mniej niż 2 s. Hamulce są równie skuteczne co trzy elektryczne silniki. Wykorzystano tu bowiem węglowy zestaw z tarczami o średnicy aż 430 mm.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Xiaomi SU7 Ultra Prototype | 06:46:874 official laptime | Nordschleife

Pewnym jest też, że wersja Ultra doczeka się homologowanego wydania, które, tuż obok seryjnego SU7 oficjalnie trafi na rynek. Tymczasem obejrzyjcie powyższe wideo i sprawdźcie, jak poradziło sobie na Nürburgringu.

Wybrane dla Ciebie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa sieć stacji ładowania wchodzi do Polski. Stawiają na dużą moc
Nowa sieć stacji ładowania wchodzi do Polski. Stawiają na dużą moc