Xiaomi SU7 pokonało Nürburgring w rekordowym czasie. Porsche daleko w tyle

Chińczycy nabierają tempa - dosłownie. Pierwszy elektryczny samochód Xiaomi jest tego najlepszym dowodem. Prototyp w wyścigowym wydaniu pokonał zielone piekło w niewiarygodnie krótkim czasie.

Xiaomi SU7 Ultra na NürburgringuXiaomi SU7 Ultra na Nürburgringu
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Xiaomi
Aleksander Ruciński

Stało się. I to znacznie szybciej niż sądziliśmy. Chińska marka zadebiutowała na Nürburgringu i od razu zgarnęła rekord, bijąc na głowę wytrawnych graczy. Elektryczne Xiaomi SU7 Ultra Prototype pokonało pętlę zielonego piekła w czasie 6:46,874 - o ponad 20 s szybciej niż Porsche Taycan i prawie 20 s szybciej niż Rimac Nevera.

Na obronę europejskich modeli trzeba jednak dodać, że Xiaomi nie przyjechało na tor seryjnym samochodem, lecz prototypową wersją Ultra, ubraną w sliki Pirelli i ekstremalny pakiet aerodynamiczny zapewniający blisko dwie tony docisku.

Chińczycy nie podają pełnej specyfikacji. Wiemy jednak, że elektryczny napęd generuje ponad 1500 KM mocy, co pozwala osiągać setkę w mniej niż 2 s. Hamulce są równie skuteczne co trzy elektryczne silniki. Wykorzystano tu bowiem węglowy zestaw z tarczami o średnicy aż 430 mm.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Xiaomi SU7 Ultra Prototype | 06:46:874 official laptime | Nordschleife

Pewnym jest też, że wersja Ultra doczeka się homologowanego wydania, które, tuż obok seryjnego SU7 oficjalnie trafi na rynek. Tymczasem obejrzyjcie powyższe wideo i sprawdźcie, jak poradziło sobie na Nürburgringu.

Wybrane dla Ciebie

Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Volkswagen twierdzi, że PHEV może być oszczędny w każdych warunkach. Sprawdziłem to w Danii
Volkswagen twierdzi, że PHEV może być oszczędny w każdych warunkach. Sprawdziłem to w Danii
Elektryk Sony i Hondy traci, choć nawet nie zdążył wyjechać na drogi
Elektryk Sony i Hondy traci, choć nawet nie zdążył wyjechać na drogi
Hyundai Ioniq 9 wjeżdża do Polski. Znamy ceny rodzinnego SUV-a na prąd
Hyundai Ioniq 9 wjeżdża do Polski. Znamy ceny rodzinnego SUV-a na prąd
Pierwszy kontakt z Lexusem ES: przedłużony w standardzie
Pierwszy kontakt z Lexusem ES: przedłużony w standardzie