Xiaomi SU7 pokonało Nürburgring w rekordowym czasie. Porsche daleko w tyle

Chińczycy nabierają tempa - dosłownie. Pierwszy elektryczny samochód Xiaomi jest tego najlepszym dowodem. Prototyp w wyścigowym wydaniu pokonał zielone piekło w niewiarygodnie krótkim czasie.

Xiaomi SU7 Ultra na NürburgringuXiaomi SU7 Ultra na Nürburgringu
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Xiaomi
Aleksander Ruciński

Stało się. I to znacznie szybciej niż sądziliśmy. Chińska marka zadebiutowała na Nürburgringu i od razu zgarnęła rekord, bijąc na głowę wytrawnych graczy. Elektryczne Xiaomi SU7 Ultra Prototype pokonało pętlę zielonego piekła w czasie 6:46,874 - o ponad 20 s szybciej niż Porsche Taycan i prawie 20 s szybciej niż Rimac Nevera.

Na obronę europejskich modeli trzeba jednak dodać, że Xiaomi nie przyjechało na tor seryjnym samochodem, lecz prototypową wersją Ultra, ubraną w sliki Pirelli i ekstremalny pakiet aerodynamiczny zapewniający blisko dwie tony docisku.

Chińczycy nie podają pełnej specyfikacji. Wiemy jednak, że elektryczny napęd generuje ponad 1500 KM mocy, co pozwala osiągać setkę w mniej niż 2 s. Hamulce są równie skuteczne co trzy elektryczne silniki. Wykorzystano tu bowiem węglowy zestaw z tarczami o średnicy aż 430 mm.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Xiaomi SU7 Ultra Prototype | 06:46:874 official laptime | Nordschleife

Pewnym jest też, że wersja Ultra doczeka się homologowanego wydania, które, tuż obok seryjnego SU7 oficjalnie trafi na rynek. Tymczasem obejrzyjcie powyższe wideo i sprawdźcie, jak poradziło sobie na Nürburgringu.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Pierwsza jazda: BYD Atto 2 DM-i – nowy bohater taksówkarzy
Pierwsza jazda: BYD Atto 2 DM-i – nowy bohater taksówkarzy
Premiera: Porsche Cayenne - najlepszy elektryk na świecie?
Premiera: Porsche Cayenne - najlepszy elektryk na świecie?
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟