Żegnamy V8, witamy hybrydę. Nowa Klasa C od AMG ma mieć 4 cylindry i fantastyczne osiągi

Mercedes-AMG już zapowiedział model o oznaczeniu 73, w którym zostanie wykorzystana technika hybrydowa. Teraz pojawiają się informacje, jakoby ten sam system miał być zaimplementowany do modelu C63e, w którym jednostka 4-cylindrowa ma zastąpić V8.

4-cylindrowy silnik napędzający A45 S będzie przeszczepiony do C63? Jeśli tak się faktycznie stanie, dla niektórych będzie to hańbą.4-cylindrowy silnik napędzający A45 S będzie przeszczepiony do C63? Jeśli tak się faktycznie stanie, dla niektórych będzie to hańbą.
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe / Daimler Media
Marcin Łobodziński

O rzekomym zestawie napędowym w nowej Klasie C od AMG donosi Autocar. Silnik spalinowy o pojemności 2 litrów ma pochodzić z AMG A45 S. Fabrycznie generuje moc 421 KM, ale w C63e zostanie wyposażony w elektryczną turbosprężarkę rodem z Formuły 1 oraz generator-rozrusznik 48V. Już samo to go "usprawni", nawet jeśli wartości maksymalne nie będą większe.

Silnik spalinowy ma być wspierany przez motor elektrycznych, który ma odpowiadać za napęd wyłącznie tylny (jednostka spalinowa będzie napędzać obie osie). W trybie elektrycznym samochód będzie więc wyłącznie tylnonapędowy, przynajmniej tyle wiadomo obecnie. Duży akumulator umieszczony z tyłu ma dbać o odpowiedni zasięg oraz lepsze wyważenie.

Choć C63e może ważyć nawet 250 kg więcej od poprzednika z jednostką V8, to osiągi mogą być imponujące. Są doniesienia o systemowej mocy układu hybrydowego na poziomie ok. 540 KM, co pozwoli mu się rozpędzić do 100 km/h w czasie ok. 3,5 s i rozwinąć prędkość ponad 300 km/h. I to wszystko przy znacznie niższym zużyciu paliwa niż z 4-litrowym V8. To ostatnie jest kluczowe, gdyż walka o jak najniższą emisję CO2 trwa.

Na koniec zostawiam pytanie do dyskusji: czy Mercedes-AMG C63e z 4-cylindrowym silnikiem będzie godnym rywalem dla Audi RS 4 i BMW M3?

Wybrane dla Ciebie
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie