Żegnamy V8, witamy hybrydę. Nowa Klasa C od AMG ma mieć 4 cylindry i fantastyczne osiągi
Mercedes-AMG już zapowiedział model o oznaczeniu 73, w którym zostanie wykorzystana technika hybrydowa. Teraz pojawiają się informacje, jakoby ten sam system miał być zaimplementowany do modelu C63e, w którym jednostka 4-cylindrowa ma zastąpić V8.
22.03.2021 | aktual.: 13.03.2023 09:59
O rzekomym zestawie napędowym w nowej Klasie C od AMG donosi Autocar. Silnik spalinowy o pojemności 2 litrów ma pochodzić z AMG A45 S. Fabrycznie generuje moc 421 KM, ale w C63e zostanie wyposażony w elektryczną turbosprężarkę rodem z Formuły 1 oraz generator-rozrusznik 48V. Już samo to go "usprawni", nawet jeśli wartości maksymalne nie będą większe.
Zobacz także
Silnik spalinowy ma być wspierany przez motor elektrycznych, który ma odpowiadać za napęd wyłącznie tylny (jednostka spalinowa będzie napędzać obie osie). W trybie elektrycznym samochód będzie więc wyłącznie tylnonapędowy, przynajmniej tyle wiadomo obecnie. Duży akumulator umieszczony z tyłu ma dbać o odpowiedni zasięg oraz lepsze wyważenie.
Choć C63e może ważyć nawet 250 kg więcej od poprzednika z jednostką V8, to osiągi mogą być imponujące. Są doniesienia o systemowej mocy układu hybrydowego na poziomie ok. 540 KM, co pozwoli mu się rozpędzić do 100 km/h w czasie ok. 3,5 s i rozwinąć prędkość ponad 300 km/h. I to wszystko przy znacznie niższym zużyciu paliwa niż z 4-litrowym V8. To ostatnie jest kluczowe, gdyż walka o jak najniższą emisję CO2 trwa.
Na koniec zostawiam pytanie do dyskusji: czy Mercedes-AMG C63e z 4-cylindrowym silnikiem będzie godnym rywalem dla Audi RS 4 i BMW M3?