Jeszcze mocniejsza, hybrydowa Klasa E. Mercedes rezerwuje nazwę "E73"

To nie powinno być zaskoczeniem. Niemcy rozszerzają ofertę supersportowych limuzyn i rezerwują oznaczenie "E73". Topowa pozycja w gamie może mieć ponad 800 KM, a takie wyniki zapewni, co oczywiste, układ hybrydowy.

Mercedes oferuje też hybrydy PHEV razem z silnikami Diesla.Mercedes oferuje też hybrydy PHEV razem z silnikami Diesla.
Źródło zdjęć: © fot. Mateusz Lubczański
Mateusz Lubczański

Serwis Carbuzz zauważył, że w amerykańskim urzędzie patentowym pojawił się wniosek o zarezerwowanie nazwy E73. Już wcześniej Niemcy zastrzegli takie oznaczenia jak G73, GLS73, S73 czy chociażby GT73e. Mercedes najwyraźniej chce pójść drogą Porsche, którego hybrydowa Panamera Turbo S jest mocniejsza od swoich spalinowych odpowiedników.

W odległej historii AMG wykorzystywało już oznaczenie 73, lecz wówczas takie auta miały pod maską jednostkę V12 o pojemności 7,3 litra. Tym razem mówimy jednak o podwójnie doładowanym V8 z odmiany 63 wspomagane przez układ hybrydowy.

Na razie oczywiście w sprawie osiągów możemy jedynie spekulować, ale zaprezentowany w 2017 roku koncept miał 815 KM i przyspieszał do 100 km/h w mniej niż 3 sekundy. Zanim jednak tak potężna jednostka trafi do Klasy E, zapewne znajdzie się w topowym, czterodrzwiowym AMG GT. Nie zmienia to faktu, że jest na co czekać!

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem