Chiński gigant planuje fabrykę w Europie. "To najwyższa pora"

Chiński gigant planuje fabrykę w Europie. "To najwyższa pora"30.07.2023 16:25
MG4 XPOWER
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | MG

Chiński koncern SAIC, który bardzo prężnie działa na europejskim rynku, ma zamiar stworzyć na Starym Kontynencie swoją własną fabrykę. Gigant z Państwa Środka ma ku temu solidne powody.

SAIC jest firmą, która bardzo szybko podjęła próby budowy swojej popularności w Europie i która zaczęła na tym wychodzić naprawdę dobrze. Chińczycy w pierwszej połowie 2023 r. po raz pierwszy w historii sprzedali ponad 100 tys. samochodów na samym Starym Kontynencie. Liczba ta robi naprawdę spore wrażenie, jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że w pierwszej połowie 2022 r. koncern sprzedał niemal 43 tys. aut.

W naszym rejonie SAIC jest reprezentowany przez dwie marki – MG oraz Maxusa, z czego tak naprawdę liczy się tylko ta pierwsza. MG to obecnie największa chińska marka na rynku europejskim, a model ZS zajął nawet 27. pozycję w rankingu najlepiej sprzedających się modeli czerwca 2023 r. według statystyk DataForce. Bez wątpienia może to robić wrażenie.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Mechanik będzie miał pełne ręce roboty. Chińska droga po ulewnych deszczach

Nic więc dziwnego, że SAIC otwarcie mówi już o planach budowy w Europie swojej własnej fabryki. Największą zaletą oczywiście będzie pozbycie się cła związanego z importem samochodów do Europy, a także możliwość lepszej reakcji na wymagania rynku. Z drugiej strony stworzenie od zera zakładu na Starym Kontynencie będzie kosztować więcej niż budowa następnej placówki w Chinach.

Spodziewam się, że lokalne tworzenie aut będzie droższe, ale jeżeli sprzedajesz 200 tys. samochodów rocznie, jest to najwyższa pora. Tworzenie aut lokalnie oznacza również współpracę z lokalną ludnością. W taki sposób zwiększa się zaangażowanie.

William Wang

szef MG Motor na Europę i Wielką Brytanię w rozmowie z “Automotive News Europe”

Według przecieków medialnych, w fabryce miałby być budowany model MG4. To elektryczny hatchback, który jest drugim najlepiej sprzedającym się samochodem marki w Europie. Na razie nie wiadomo, gdzie miałaby być ulokowana fabryka ani o jakiej skali inwestycji mówimy. Jest to jednak kolejny sygnał, że Chińczycy traktują swoje interesy w Europie naprawdę poważnie.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.