MG ZS EV: brytyjska marka należąca do chińczyków i auto elektryczne o japońskiej stylistyce

SUV MG ZS został zaprezentowany w 2017 roku, ale teraz firma MG należąca do chińskiego koncernu SAIC wchodzi na kolejny poziom. Pokazała elektryczną wersję, która będzie sprzedawana w Wielkiej Brytanii.

MG ZS EV to tak na dobrą sprawę jeden z niewielu sensownych elektryków na "polską kieszeń". Problem w tym, że tylko dla tych, którzy wyjechali na Wyspy.MG ZS EV to tak na dobrą sprawę jeden z niewielu sensownych elektryków na "polską kieszeń". Problem w tym, że tylko dla tych, którzy wyjechali na Wyspy.
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

Marka MG Rover istniejąca od lat 20. ubiegłego wieki po upadku w 2005 roku została kupiona przez chińskiego producenta Nanjing Automobile, który nie tylko nabył wszelkie prawa, ale także wszystko co było związane z tą firmą i niegdyś producentem aut. Przez lata produkowano w Chinach auta zaprojektowane jeszcze przez Brytyjczyków, ale te czasy minęły.

Po przejęciu w 2007 r. Nanjing Automobile przez SAIC Motor, marka MG została przemianowana na MG Motor UK Limited i stała się w krótkim czasie największym importerem chińskich samochodów w Wielkiej Brytanii.

MG ZS EV (2019)
MG ZS EV (2019) © fot. mat. prasowe

Zaprezentowany w Londynie w 2017 r. SUV o nazwie MG ZS to dość nowoczesne auto o stylistyce mocno nawiązującej do Mazdy CX-5, choć jego wielkość odpowiada bardziej modelowi CX-3. Na rynku brytyjskim, kosztujący 12,5 tys. funtów (ok. 60 tys. zł) model jest tańszy od konkurentów. Ma 7-letnią gwarancję.

Teraz będzie jeszcze ciekawiej, bo MG właśnie zaprezentowało zapowiadaną już wcześniej wersję elektryczną. Na rynku brytyjskim jest to tani samochód rodzinny na prąd, który może otworzyć nowej-starej marce drzwi do szerokiej rzeszy klientów. Pierwsze 1000 osób zapłaci za ten model 21 495 funtów (ok. 102 tys. zł).

MG ZS EV (2019)
MG ZS EV (2019) © fot. mat. prasowe

Podobnie jak spalinowy, tak i elektryczny samochód jest objęty 7-letnią gwarancją z limitem do 80 tys. mil (ok. 128 tys. km). Wyposażono go w litowo-jonowy akumulator o pojemności 44,5 kWh, co powinno dać ok. 300 km bezpiecznego zasięgu. Producent wspomina o 260 km w cyklu mieszanym i 370 km w ruchu miejskim. Auto napędza silnik o mocy 143 KM i momencie obrotowym 353 Nm. Do setki MG ZS EV ma przyspieszać w czasie 8,5 s.

Producent zapewnia, że umieszczenie baterii pod autem nie ma wpływu na przestrzeń we wnętrzu. Bagażnik ma pojemność 448 litrów, co jak na SUV-a mierzącego 4,3 m długości jest bardzo dobrym wynikiem. Rozstaw osi to 2585 mm.

MG ZS EV (2019)
MG ZS EV (2019) © fot. mat. prasowe

MG ZS EV jest wyposażony w aktywne systemy bezpieczeństwa jak europejscy czy japońscy konkurenci. Dla tego modelu co do wielkości konkurentem na rynku brytyjskim jest Nissan Juke, Mazda CX-3 czy tez Ford EcoSport.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/24] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne