Chorwaci pozamiatali. Rimac Nevera przyspiesza do setki w mniej niż 2 sekundy i ma 550 km zasięgu

Chorwaci pozamiatali. Rimac Nevera przyspiesza do setki w mniej niż 2 sekundy i ma 550 km zasięgu01.06.2021 13:08
Nowy król hipersamochodów? W dodatku elektryczny.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Rimac
Materiał partnerski

Oto jest - długo oczekiwane, produkcyjne auto Rimaca, które może okazać się rewolucją nie tylko w segmencie pojazdów elektrycznych, ale i ekstremalnych hipersamochodów. Osiągi nie z tego świata, przemyślane rozwiązania techniczne i wszechstronny charakter. Czyżby Chorwaci stworzyli ideał?

Pamiętacie koncepcyjnego Rimaca C_Two? Oto jego ostateczna, produkcyjna wersja o dźwięcznej, choć nieco szwedzko brzmiącej nazwie Nevera. Trudno powiedzieć czy Mate Rimac chciał w ten sposób nawiązać do Koenigsegga Regera, ale jedno jest pewne - jego najnowsze dzieło wydaje się być najbardziej emocjonującym elektrykiem w dotychczasowej historii.

Nevera jest długo oczekiwanym, produkcyjnym autem Rimaca, które zachowało imponujące parametry znane z zapowiedzi i konceptów. 4 elektryczne silniki (po 1 na każde z kół) generują łącznie 1914 KM mocy i 2360 Nm maksymalnego momentu obrotowego, co pozwala osiągać pierwszą setkę w czasie poniżej 2 sekund i rozpędzać się do imponujących 412 km/h.

Mamy więc do czynienia z najszybszym autem elektrycznym na świecie. Pozostałe parametry również robią wrażenie: pokonanie 1/4 mili ze startu zajmuje Neverze 8,6 sekundy, a sprint 0-300 km/h trwa tylko o 0,7 sekundy dłużej. Wszystko to przy naprawdę imponującym zasięgu. Chłodzone cieczą, litowo-manganowo-niklowe baterie ukryto w podłodze. Wydajny system chłodzenia cieczą gwarantuje powtarzalność osiągów, nawet podczas wielokrotnych, ostrych przyspieszeń, a 120 kWh pojemności akumulatorów przekłada się na 550 km maksymalnego zasięgu.

Rimac Nevera (2021), Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Rimac
Rimac Nevera (2021)
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Rimac

Imponujące dane są w dużej mierze zasługą dopracowanej aerodynamiki - inżynierom Rimaca zależało na wypracowaniu idealnego kompromisu pomiędzy niskimi oporami powietrza i właściwym dociskiem, a przemyślane rozwiązania pozwoliły uczynić z wad pojazdu elektrycznego zalety. Mowa o bateriach, które są czymś więcej niż tylko nadmiernym balastem.

Rimac twierdzi, że unikatowa konstrukcja akumulatorów składających się na literę H podwyższa sztywność strukturalną kompozytowego nadwozia o 37 proc., zapewniając przy tym nisko położony środek ciężkości i niemal idealny rozkład mas w stosunku 48/52 pomiędzy osiami.

Rimac Nevera (2021), Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Rimac
Rimac Nevera (2021)
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Rimac

Mimo imponujących osiągów Nevera nie jest jednak autem wyłącznie na tor. To raczej coś w rodzaju bardzo szybkiego Gran Turismo o sportowo-luksusowym charakterze. Wystarczy zajrzeć do wnętrza, by się o tym przekonać. Poza topowym wyposażeniem znajdziecie tu również szlachetne materiały w postaci skóry i aluminium, a także wiele nowoczesnych rozwiązań.

Począwszy od trybów Sport, Drift, Comfort, Range, Track do wyboru, poprzez rozbudowane multimedia, a skończywszy na systemie, który Rimac określa mianem AI Driver Coach. To zestaw elementów z zakresu wsparcia kierowcy nie tylko na co dzień, ale i podczas ostrej, torowej jazdy. 12 sensorów, 13 kamer, 6 radarów i system operacyjny NVIDIA Pegasus poprowadzą kierowcę przez standardowy ruch drogowy, ale i wskażą idealną wyścigową linię czy punkt hamowania. Co ważne, system będzie stale rozwijany i ulepszany za pośrednictwem automatycznych, zdalnych aktualizacji.

Do produkcji zaplanowano zaledwie 150 egzemplarzy z wyjściową ceną 2 mln euro za każdą sztukę. Kwotę będzie można jednak łatwo zwiększyć korzystając z bogatych możliwości indywidualizacji. Zresztą sam producent zapowiada już kilka wersji oraz edycji specjalnych różniących się detalami i wyposażeniem. Jeśli auto okaże się choć w połowie tak dobre, jak wynika z informacji prasowych, będziemy mieli do czynienia z niemałą rewolucją w segmencie hipersamochodów.

[1/32]
[2/32]
[3/32]
[4/32]
[5/32]
[6/32]
[7/32]
[8/32]
[9/32]
[10/32]
[11/32]
[12/32]
[13/32]
[14/32]
[15/32]
[16/32]
[17/32]
[18/32]
[19/32]
[20/32]
[21/32]
[22/32]
[23/32]
[24/32]
[25/32]
[26/32]
[27/32]
[28/32]
[29/32]
[30/32]
[31/32]
[32/32]
Materiał partnerski
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.