Rimac Nevera z rekordem prędkości aut elektrycznych. Trudno będzie go pobić

Rimac Nevera to chorwacki hipersamochód z elektrycznym napędem, który wyróżnia się szokującymi osiągami. Pokonanie 1/4 mili zajmuje mu niecałe 9 sekund. Jak się okazuje, prędkość maksymalna również robi wrażenie.

Rimac NeveraRimac Nevera
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Rimac
Aleksander Ruciński

Rimac Nevera zawitał na niemiecki tor Papenburg wyróżniający się dwiema długimi prostymi (po 4 km każda). To idealne miejsce do bicia rekordów prędkości. W tym przypadku w kategorii drogowych pojazdów elektrycznych. Plan się powiódł. Nevera prowadzona przez kierowcę testowego Miro Zrnčevicia osiągnęła spektakularne 412 km/h.

To wynik jeszcze do niedawna zarezerwowany wyłącznie dla modeli spalinowych, w dodatku takich, które można policzyć na palcach jednej ręki. Tym razem udało się na prądzie, w seryjnej specyfikacji i na drogowych oponach Michelin Pilot Sport Cup 2 R.

Warto jednak odnotować, że w testowym egzemplarzu włączono specjalny tryb wyłączający limit prędkości. Jest on dostępny dla każdego klienta, ale tylko w kontrolowanych warunkach za zgodą i pod opieką zespołu Rimaca. Standardowo bowiem Nevera rozpędza się do 352 km/h.

Na tę chwilę trudno wskazać pełnoprawnego rywala dla chorwackiego hiperauta. Lotus obiecał, że elektryczna Evija rozpędzi się do 322 km/h. Pininfarina Battista ma z kolei pojechać 350 km/h. Wciąż czekamy też na zapowiadaną od dawna Teslę Roadster, która zdaniem Muska miała osiągać 402 km/h. Uwierzymy, gdy to zobaczymy. Póki co królem szybkich elektryków pozostaje Nevera.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach