Elektryczna bestia z Chorwacji. Prawie 2000 KM mocy i przyspieszenie do setki poniżej 2 sekund!

Wyobraźcie sobie markę Arrinera, której udało się odnieść sukces. Wyprodukowali Hussaryę, a teraz podchodzą do drogiego auta w ofercie. Wydaje się to utopią. Chorwaci jakoś uwierzyli.

Rimac produkuje najszybsze auta elektryczne na świecie. Pochodzi z... Chorwacji!Rimac produkuje najszybsze auta elektryczne na świecie. Pochodzi z... Chorwacji!
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

Chorwacka firma Rimac Automobili została założona w 2009 roku, a już ma na koncie najszybsze auto elektryczne świata, czyli model Concept One. Teraz na targach w Genewie prezentuje Concept Two. Jest jeszcze mocniejszy i jeszcze szybszy.

Nadwozie wykonane jako monokok z kompozytów węglowych połączonych z tworzywami sztucznymi wraz z całym układem napędowym waży 1950 kg. Nie jest to jednak żaden problem. Samochód ma aż cztery silniki elektryczne, po jednym na każde koło. Posiada też dwie skrzynie biegów, przy czym przednia ma jedno przełożenie, a tylna dwa. Do tego siedem systemów chłodzenia i 48-woltową instalację elektryczną. Efekt?

Rimac C Two
Rimac C Two © fot. mat. prasowe

1914 KM mocy systemowej, 2300 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Takie parametry pozwalają uzyskać przyspieszenie do 100 km/h w czasie 1,97 s. Prędkość 300 km/h zostanie osiągnięta po 11,8 s. Maksimum to 412 km/h. Dzięki akumulatorom o pojemności 120 kWh zasięg auta wynosi w przybliżeniu 650 km.

Rimac C Two
Rimac C Two © fot. mat. prasowe

Auto zbudowane jest zgodnie z koncepcją tradycyjnego supersamochodu o wysokich osiągach, przy uwzględnieniu napędu elektrycznego. Ma więc zaawansowane technicznie zawieszenie i wydajne hamulce. W przeciwieństwie do Ferrari czy Lamborghini, Rimac ma system autonomicznej jazdy i to czwartego poziomu, więc kierowca może się całkowicie wyłączyć. Do tego wygląda rewelacyjnie i został już homologowany (poza USA). Planowana produkcja to 150 egzemplarzy.

Rimac – marka, którą mało kto zna. Chorwacja – kraj bez tradycji motoryzacyjnych. Im się udało. Czy uda się Arrinerze? Może trzeba im dać trochę czasu...

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/28] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem