Elektryczne BMW i7 wycenione w Polsce. Przez jakiś czas będzie to jedyna "siódemka"

Elektryczne BMW i7 wycenione w Polsce. Przez jakiś czas będzie to jedyna "siódemka"21.04.2022 07:26
BMW i7 (2022)
Źródło zdjęć: © fot. Filip Buliński

BMW przyzwyczaiło nas już do tego, że prezentując nowy model nie każe czekać miesiącami na ceny w Polsce. Nie inaczej jest w przypadku nowej "siódemki", chociaż przez pierwsze miesiące klienci będą musieli zadowolić się jedynie wersją elektryczną - i7.

Przy okazji premiera nowego BMW Serii 7 Bawarczycy zaskoczyli na wielu polach. Jednym jest design, który z pewnością nie każdemu przypadnie do gustu, ale inną kwestią są napędy. Niemiecka marka postanowiła bowiem nie wprowadzać do Europy czysto benzynowych jednostek i nie wiadomo, czy te dołączą do oferty w przyszłości.

Klientom pozostają więc elektryk i7, hybrydy plug-in oraz diesel. Na dwie ostatnie odmiany musimy jednak poczekać do wiosny 2023 r. Na początek BMW będzie oferować tylko bezemisyjną limuzynę w wersji xDrive60, za którą trzeba będzie zapłacić co najmniej 650 tys. zł. Miałem już okazję zobaczyć samochód na żywo w Monachium.

Trzeba jednak dodać, że mamy tutaj do czynienia z przedłużoną wersją, która w tej generacji będzie jedyną dostępną. Cena i tak robi wrażenie, ponieważ za nową elektryczną "siódemkę" trzeba zapłacić aż o blisko 62 tys. zł więcej niż za 750Li poprzedniej generacji z 4,4-litrowym V8 o mocy 530 KM.

Za tę kwotę dostaniemy napęd o mocy 544 KM i momencie równym 745 Nm, który sprawi, że pierwsza setka pojawi się na zegarach po 4,7 s, a prędkość maksymalna wynosi uczciwe 240 km/h. BMW i7 dysponuje też ogromnym akumulatorem o pojemności 101,7 kWh, a producent mówi o zasięgu sięgającym nawet 625 km w cyklu WLTP.

Jak to wypada na tle rywali? Mercedes EQS zaczyna się co prawda od 453,3 tys. zł, ale mówimy tu o wersji 350 z napędem na tylną oś i mocy 292 KM. Najbardziej zbliżona osiągami wersja 580 ma 21 KM mniej, jest o 0,4 s szybsza do setki i kosztuje 621 tys. zł.

W BMW i7 cenę można rzecz jasna znacząco podnieść dodatkami, których potencjalni klienci z pewnością nie będą sobie szczędzić, ale już bazowe wyposażenie robi wrażenie. Dostaniemy tu bowiem elektryczne domykanie drzwi, 4-strefową klimatyzację, panoramiczny dach, bezkluczykowy dostęp, elektrycznie otwieraną klapę bagażnika, elektrycznie sterowane fotele z podgrzewaniem i pamięcią fotela kierowcy, system audio Bowers&Wilkins czy adaptacyjne, pneumatyczne zawieszenie.

Filip Buliński, dziennikarz Autokult.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.