Ford E-Transit imponuje zasięgiem i możliwościami. To więcej niż samochód

Ford E-Transit imponuje zasięgiem i możliwościami. To więcej niż samochód12.11.2020 14:51
Do wyboru będą 3 wersje nadwozia.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe

Jeden z najpopularniejszych dostawczaków na świecie doczekał się elektrycznego wydania, które w przeciwieństwie do większości konkurentów nie jest wyłącznie ekologiczną alternatywą dla wersji spalinowych, lecz ich lepszym odpowiednikiem.

Czasy, gdy auta dostawcze z elektrycznym napędem traktowane były nieco z przymrużeniem oka, już mijają, a nowy E-Transit jest na to najlepszym dowodem. Auto trafi na rynek dopiero w 2022 roku, ale już dziś wiadomo, że będzie jedną z lepszych propozycji w swojej klasie. Choć to zupełnie inna kategoria pojazdu, najnowsza premiera Forda robi nie mniejsze wrażenie niż pokazany w ubiegłym roku Mustang Mach-E.

Jeśli zapewnienia producenta znajdą odzwierciedlenie w rzeczywistości, klienci powinni być bardzo zadowoleni. Wystarczy spojrzeć na dane techniczne: elektryczny silnik generuje bardzo przyzwoite 269 KM mocy i 430 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To najmocniejszy dostawczak zasilany prądem przeznaczony dla Europy.

Niezłe wrażenie robi też zasięg. Dzięki akumulatorom o pojemności 64 kWh umieszczonym nisko w podłodze, tuż pod przestrzenią ładunkową możliwe jest pokonanie nawet 350 km na jednym ładowaniu. Swoją drogą, akumulatory do E-Transita będą produkowane w Polsce, przez firmę LG Chem.

The All-Electric Ford E-Transit

350 km zasięgu to wartość, która powinna okazać się wystarczająca dla wielu osób pracujących z wykorzystaniem samochodu. Ci, którzy na co dzień korzystają z elektronarzędzi, także powinni być zadowoleni. W opcji będzie bowiem można zamówić gniazdka pozwalające podłączyć i zasilić zewnętrze urządzenia o mocy do 2,3 kW.

Gdy poziom naładowania akumulatorów zacznie spadać, w znalezieniu najbliższego źródła prądu pomoże nawigacja będąca jednym z elementów sytemu multimedialnego SYNC4. Dzięki stałemu połączeniu z internetem poznamy nawet parametry danej stacji ładowania i dowiemy się, czy jest ona wolna.

Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Źródło zdjęć: © mat. prasowe

E-Transita można ładować na kilka sposobów. Z wykorzystaniem domowego gniazdka i pokładowej ładowarki 11,3 kW, jak również z użyciem szybkich urządzeń do 115 kW. W pierwszym przypadku cały proces trwa nieco ponad 8 godzin, a w drugim 34 minuty (ładowanie od 15 do 80 proc. pojemności.)

System SYNC4 posiada też możliwość automatycznej, zdalnej aktualizacji, jak również komunikacji z zewnętrznymi urządzeniami, funkcjonującymi w ramach ekosystemu Forda. Producent opracował bowiem aplikację dla flot wykorzystujących E-Transity, pozwalającą monitorować status pojazdów, a nawet modyfikować zdalnie pewne ustawienia - np. ustawić maksymalną prędkość pojazdu, której kierowca nie będzie w stanie przekroczyć.

Z pomocą aplikacji można też sterować ogrzewaniem i klimatyzacją również podczas postoju. Wszystko po to, by kierowca zaczynając dzień mógł wsiąść kabiny, w której panuje komfortowa temperatura. Oczywiście nie zabraknie też licznych systemów wsparcia. Począwszy od wyboru trybów jazdy, a skończywszy na aktywnym tempomacie, asystencie pasa ruchu, systemie kamer 360 stopni czy automatycznym hamulcu z wykrywaniem przeszkód przy cofaniu.

Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Źródło zdjęć: © mat. prasowe

Klienci będą mogli wybierać spośród 3 wersji nadwozia różniących się ładownością oraz dopuszczalną masą całkowitą. Ładowność w zależności od wersji będzie oscylować w granicach od 1616 do 1967 kg, a DMC będzie wynosić odpowiednio 3,5 tony, 3,9 tony oraz 4,25 tony.

Ford nie ukrywa, że E-Transit to coś więcej niż tylko elektryczny samochód, ale i cała usługa, która ma pomóc w elektryfikacji segmentu aut dostawczych. Poza wspomnianym programem zarządzania flotą producent przewiduje też umowy serwisowe możliwe do realizowania w 1800 punktach całej Europy. Warto wspomnieć również o 8-letniej gwarancji na podzespoły elektryczne. Jest ona jednak ograniczona limitem przebiegu do 160 tys. km.

Niestety, nadal nie znamy odpowiedzi na najważniejsze pytanie: Ile to wszystko będzie kosztować? Przedstawiciele marki poinformowali jedynie, że oferta będzie przystępna i atrakcyjna. Przekonamy się o tym jednak dopiero za jakiś czas. Rynkowy debiut zaplanowano bowiem na 2022 rok.

[1/16]
[2/16]
[3/16]
[4/16]
[5/16]
[6/16]
[7/16]
[8/16]
[9/16]
[10/16]
[11/16]
[12/16]
[13/16]
[14/16]
[15/16]
[16/16]
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.