Ford E-Transit Custom wygląda świetnie i ma spory zasięg. Wiemy, kiedy trafi na rynek

Po dobrze przyjętym E-Transicie przyszedł czas na mniejsze wydanie Custom, które w przeciwieństwie do większego brata wraz z elektrycznym napędem zyskało również solidny lifting. Trzeba przyznać, że jak na vana nadwozie jest nad wyraz atrakcyjne.

Prawda, że ładny?Prawda, że ładny?
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Ford
Aleksander Ruciński

Wystarczy rzut oka na fotografie, by stwierdzić, że E-Transit Custom wygląda po prostu dobrze. Ford przyłożył się do detali w postaci dużej, trójwymiarowej atrapy chłodnicy, wąskich reflektorów LED połączonych świetlnym pasem czy ciemnych, tylnych lamp o ciekawej grafice. Gniazdo ładowania umieszczono w przednim zderzaku.

Atrakcyjne nadwozie skrywa nie mniej atrakcyjny napęd. Choć Ford nie zdradził jeszcze szczegółów technicznych, śmiało chwali się zasięgiem, który wyniesie nawet 380 km na jednym ładowaniu. Jak na użytkowego elektryka jest to całkiem niezły wynik.

Poza tym samochód ma być równie praktyczny co spalinowa wersja, a przy tym oferować udogodnienia znane już z innych elektrycznych fordów. Mowa przede wszystkim o możliwości holowania ciężkich przyczep czy systemie ProPower, który pozwala zamienić Transita w mobilny warsztat zasilany prądem z pokładowego akumulatora.

Ford E-Transit Custom
Ford E-Transit Custom © mat. prasowe / Ford

Jak możemy przeczytać w komunikacie Forda, nowy van "został zaprojektowany, by stanowić wzorzec dla europejskiego segmentu jednotonowych furgonetek i wesprzeć firmy z całego regionu w bezproblemowej transformacji na samochody elektryczne".

Więcej szczegółów dotyczących E-Transita Custom mamy poznać we wrześniu. Produkcja ruszy natomiast dopiero w drugiej połowie 2023 roku. Auto będzie powstawać w tureckich zakładach w Kocaeli.

Wybrane dla Ciebie
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀