Ford E-Transit Custom wygląda świetnie i ma spory zasięg. Wiemy, kiedy trafi na rynek

Po dobrze przyjętym E-Transicie przyszedł czas na mniejsze wydanie Custom, które w przeciwieństwie do większego brata wraz z elektrycznym napędem zyskało również solidny lifting. Trzeba przyznać, że jak na vana nadwozie jest nad wyraz atrakcyjne.

Prawda, że ładny?Prawda, że ładny?
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Ford
Aleksander Ruciński

Wystarczy rzut oka na fotografie, by stwierdzić, że E-Transit Custom wygląda po prostu dobrze. Ford przyłożył się do detali w postaci dużej, trójwymiarowej atrapy chłodnicy, wąskich reflektorów LED połączonych świetlnym pasem czy ciemnych, tylnych lamp o ciekawej grafice. Gniazdo ładowania umieszczono w przednim zderzaku.

Atrakcyjne nadwozie skrywa nie mniej atrakcyjny napęd. Choć Ford nie zdradził jeszcze szczegółów technicznych, śmiało chwali się zasięgiem, który wyniesie nawet 380 km na jednym ładowaniu. Jak na użytkowego elektryka jest to całkiem niezły wynik.

Poza tym samochód ma być równie praktyczny co spalinowa wersja, a przy tym oferować udogodnienia znane już z innych elektrycznych fordów. Mowa przede wszystkim o możliwości holowania ciężkich przyczep czy systemie ProPower, który pozwala zamienić Transita w mobilny warsztat zasilany prądem z pokładowego akumulatora.

Ford E-Transit Custom
Ford E-Transit Custom © mat. prasowe / Ford

Jak możemy przeczytać w komunikacie Forda, nowy van "został zaprojektowany, by stanowić wzorzec dla europejskiego segmentu jednotonowych furgonetek i wesprzeć firmy z całego regionu w bezproblemowej transformacji na samochody elektryczne".

Więcej szczegółów dotyczących E-Transita Custom mamy poznać we wrześniu. Produkcja ruszy natomiast dopiero w drugiej połowie 2023 roku. Auto będzie powstawać w tureckich zakładach w Kocaeli.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy