Ford E-Transit Custom wygląda świetnie i ma spory zasięg. Wiemy, kiedy trafi na rynek

Po dobrze przyjętym E-Transicie przyszedł czas na mniejsze wydanie Custom, które w przeciwieństwie do większego brata wraz z elektrycznym napędem zyskało również solidny lifting. Trzeba przyznać, że jak na vana nadwozie jest nad wyraz atrakcyjne.

Prawda, że ładny?Prawda, że ładny?
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Ford
Aleksander Ruciński

Wystarczy rzut oka na fotografie, by stwierdzić, że E-Transit Custom wygląda po prostu dobrze. Ford przyłożył się do detali w postaci dużej, trójwymiarowej atrapy chłodnicy, wąskich reflektorów LED połączonych świetlnym pasem czy ciemnych, tylnych lamp o ciekawej grafice. Gniazdo ładowania umieszczono w przednim zderzaku.

Atrakcyjne nadwozie skrywa nie mniej atrakcyjny napęd. Choć Ford nie zdradził jeszcze szczegółów technicznych, śmiało chwali się zasięgiem, który wyniesie nawet 380 km na jednym ładowaniu. Jak na użytkowego elektryka jest to całkiem niezły wynik.

Poza tym samochód ma być równie praktyczny co spalinowa wersja, a przy tym oferować udogodnienia znane już z innych elektrycznych fordów. Mowa przede wszystkim o możliwości holowania ciężkich przyczep czy systemie ProPower, który pozwala zamienić Transita w mobilny warsztat zasilany prądem z pokładowego akumulatora.

Ford E-Transit Custom
Ford E-Transit Custom © mat. prasowe / Ford

Jak możemy przeczytać w komunikacie Forda, nowy van "został zaprojektowany, by stanowić wzorzec dla europejskiego segmentu jednotonowych furgonetek i wesprzeć firmy z całego regionu w bezproblemowej transformacji na samochody elektryczne".

Więcej szczegółów dotyczących E-Transita Custom mamy poznać we wrześniu. Produkcja ruszy natomiast dopiero w drugiej połowie 2023 roku. Auto będzie powstawać w tureckich zakładach w Kocaeli.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Volkswagen twierdzi, że PHEV może być oszczędny w każdych warunkach. Sprawdziłem to w Danii
Volkswagen twierdzi, że PHEV może być oszczędny w każdych warunkach. Sprawdziłem to w Danii
Elektryk Sony i Hondy traci, choć nawet nie zdążył wyjechać na drogi
Elektryk Sony i Hondy traci, choć nawet nie zdążył wyjechać na drogi
Hyundai Ioniq 9 wjeżdża do Polski. Znamy ceny rodzinnego SUV-a na prąd
Hyundai Ioniq 9 wjeżdża do Polski. Znamy ceny rodzinnego SUV-a na prąd
Pierwszy kontakt z Lexusem ES: przedłużony w standardzie
Pierwszy kontakt z Lexusem ES: przedłużony w standardzie
"10 lat za wcześnie". Projektant Mercedesa o błędzie, jakim jest EQS
"10 lat za wcześnie". Projektant Mercedesa o błędzie, jakim jest EQS