Tryb kuriera i wnętrze jak mobilne biuro - Ford E-Transit Custom ma zmienić mały biznes

Ford w końcu pochwalił się bardziej szczegółowymi informacjami na temat modelu E-Transit Custom, który ma być czymś więcej niż tylko elektrycznym dostawczakiem. Producent twierdzi, że wysłuchał klientów, dając im to, czego sami sobie życzyli.

To naprawdę ładny dostawczakTo naprawdę ładny dostawczak
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Ford
Aleksander Ruciński

E-Transit Custom ujrzał światło dzienne w maju 2022 roku, choć poza wyglądem nie poznaliśmy wówczas zbyt wielu detali. Teraz Ford przedstawił swoją propozycję w szczegółach, które składają się na obraz kompletnego i przemyślanego dostawczaka przyszłości. Całkiem niedalekiej, gdyż rynkowy debiut zaplanowano na jesień 2023 roku.

Nowy ford wyróżnia się na tle konkurentów już samym wyglądem. Nadwozie prezentuje się dynamicznie i zaskakująco smukle. To efekt nie tylko działań stylistów, ale i specjalistów od aerodynamiki, którym udało się zmniejszyć opór powietrza o około 10 proc. zyskując tym samym 40 km zasięgu na jednym ładowaniu.

No właśnie - jaki będzie zasięg? Do 380 km zgodnie z cyklem pomiarowym WLTP. To zasługa nie tylko akumulatora o pojemności 74 kWh, ale i standardowej pompy ciepła woda-powietrze zapewniającej nie tylko optymalną temperaturę w kabinie, ale i zwiększającej wydajność energetyczną napędu. Warto wspomnieć, że baterię można ładować prądem o mocy do 125 kW na publicznych stacjach lub pokładowym, trójfazowym urządzeniem 11 kW.

Ford E-Transit Custom
Ford E-Transit Custom © mat. prasowe / Ford

Sam napęd, w zależności od wersji, poszczyci się mocą 136 KM lub 218 KM. Wrażenie robi maksymalny moment obrotowy wynoszący 450 Nm. To pułap mocnych diesli, więc kierowcy nie muszą martwić się o osiągi. Nieźle zapowiada się też ładowność na poziomie 1100 kg i dwie tony uciągu.

Wszystko przy zachowaniu dość kompaktowych wymiarów i dużej praktyczności, która w przestrzeni ładunkowej objawia się idealnie płaską podłogą czy bocznym otworem o szerokości 1030 mm. To jednak dopiero początek.

Kierownica może służyć za stolik
Kierownica może służyć za stolik © mat. prasowe / Ford

Ford chwali się bowiem szeregiem rozwiązań mających ułatwić pracę klientom z różnych gałęzi biznesu. E-Transit może być np. mobilnym warsztatem zdolnym zasilić zewnętrzne urządzenia o mocy do 2,3 kW. Sprawdzi się także jako biuro dzięki specjalnemu oświetleniu kabiny, licznym schowkom, dodatkowym gniazdom USB czy opcjonalnej "łamanej" kierownicy, która może służyć za stolik do laptopa.

Kurierom z kolei przyda się tryb Delivery Assist pomagający zautomatyzować drobne, powtarzalne czynności. Wystarczy, że kierowca przesunie dźwignię w położenie P, a samochód sam włączy światła awaryjne, a po chwili otworzy boczne drzwi.

To także mobilny warsztat
To także mobilny warsztat © mat. prasowe / Ford

Ponadto standardowy modem 5G zapewni stałą łączność z pojazdem, a nawet pomiędzy pojazdami używanymi np. we flocie. W ramach pakietu usług Ford Pro przy pomocy aplikacji na smartfona będzie można nie tylko kontrolować stan pojazdu, ale i np. udostępniać samochód wybranym osobom.

E-Transit Custom to samochód zbudowany od podstaw na zupełnie nowej platformie przystosowanej wyłącznie do zasilania elektrycznego. Będzie produkowany przez Ford Otosan w tureckim zakładzie Yeniköy. Pierwsze egzemplarze powinny trafić do klientów pod koniec 2023 roku. Wówczas dowiemy się czy model spełnia pokładane w nim wysokie oczekiwania.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/29] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki