Lancia również na sportowo. Włosi reaktywują serię HF i odświeżają logo

Lancia również na sportowo. Włosi reaktywują serię HF i odświeżają logo14.03.2024 14:56
Lancia reaktywuje swoją sportowa serię HF
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Lancia

Za pomocą liter HF oraz loga z pędzącym słoniem Lancia będzie oznaczać najmocniejsze edycje swoich nadchodzących modeli. Po raz pierwszy usportowioną wersję ujrzymy już w nowym Ypsilonie, a mocniejszy silnik zrobi z niego prawdziwego hot hatcha.

Kilkuletni proces wskrzeszania Lancii zaczyna się dopełniać. Po raz pierwszy od 13 lat włoska marka zaprezentowała nową konstrukcję — nową generację znanego dość dobrze modelu Ypsilon.

Samochód stawia na wyjątkową stylistykę zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz, a przy okazji będzie również pierwszym autem elektrycznym w historii Lancii. Jednostka o mocy 156 KM połączona jest z akumulatorem o pojemności 51 kWh, co ma dać zasięg do 403 km. Na wybranych rynkach spotkamy jednak do tego szeroko dostępny silnik benzynowy 1.2 PureTech.

Nowa Lancia Ypsilon zadebiutuje w Belgii i Holandii w połowie 2024 r., zaś w kolejce z uwagi na konieczność odbudowy sieci dealerskiej po wieloletniej zapaści czekają też Francja, Niemcy i Hiszpania. Teraz zaś dowiedzieliśmy się, że w 2025 r. do sprzedaży trafi również Lancia Ypsilon HF. Ale zaraz, czym właściwie jest to HF?

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Pierwszy kontakt z Ferrari 296 GTB. Ma 830 KM i... gniazdko na wtyczkę

Słoń symbolem prędkości, czyli Lancia wskrzesza serię HF

Już od 1960 r. Włosi z pomocą liter HF oznaczali swoje najmocniejsze auta, a najbardziej zagorzali fani założyli klub "Lancia Hi-Fi". Trzy lata później utworzono zespół HF Lancia Racing Team, który z sukcesami wystawiał w rajdach takie samochody, jak Fulvia HF, Stratos HF czy Lancia HF.

Teraz Lancia wraca do korzeni i subtelnie odświeżyła logo HF, przy okazji przywracając do życia swoją serię sportową. Identyfikacja wizualna stawia na biel, czerń i czerwień. Na pierwszym planie, gdzie litery HF są tłem, znajduje się zaś pędzący słoń.

Według legendy, zwierzę to zostało wybrane jako talizman marki już w latach 50. przez syna Vincenzo Lancii (ówczesnego dyrektora generalnego marki), Gianniego. Miało chodzić o fakt, że słoń, który rozpoczął galop, jest nie do zatrzymania i dokładnie tak miały podczas wyścigów zachowywać się samochody z Italii. Potem z pomocą koloru czerwonego podkreślono również rolę słonia jako symbolu szczęścia.

Wspomniana Lancia Ypsilon HF otrzyma silnik elektryczny o mocy 240 KM, który zapewni sprint od zera do 100 km/h w czasie zaledwie 5.8 sekundy. Na rynek trafi więc zapewne całkiem przyjemny pod kątem osiągów hot hatch, chociaż z tą deklaracją warto jeszcze poczekać — jednostka napędowa to jedyny szczegół, jaki na ten moment znamy.

Tak wygląda odświeżone logo Lancia HF, Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Lancia
Tak wygląda odświeżone logo Lancia HF
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Lancia

Zarysowanie tła historycznego w kontekście rajdów nie zostało tu umieszczone bez powodu. Podczas prezentacji odświeżonego loga gamy HF dyrektor generalny Lancii Luca Napolitano potwierdził, że marka snuje plany o powrocie do swoich motorsportowych korzeni — rajdów. Na pytanie o to, czy tak się stanie, Napolitano odpowiedział krótkim: "pracujemy nad tym".

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.