Nowi klienci Tesli będą ładowali za darmo. Dotychczasowi nie będą zadowoleni

Nowi klienci Tesli będą ładowali za darmo. Dotychczasowi nie będą zadowoleni06.08.2019 09:38
Elon Musk przy stacji Supecharger (fot. Newspress)

Jazda samochodem elektrycznym już do tej pory była znacznie tańsza niż odpowiednikiem z napędem spalinowym, a teraz stała się praktycznie darmowa. Przynajmniej dla niektórych: tych, którzy kupili Teslę. I zrobili to po 3 sierpnia 2019 roku.

Amerykańska marka samochodów elektrycznych oraz przewodzący jej Elon Musk lubią regularnie zaskakiwać swoich fanów i klientów jakimś niespodziewanym planem lub promocją. Tak było niedawno, gdy Musk ogłosił plan otworzenia sieci serwisów i szybkich ładowarek Supercharger na terenie Polski do końca roku.

Tak było i w pierwszy weekend sierpnia, gdy na oficjalnym koncie marki na Twitterze ogłoszono kuszącą promocję. Od teraz klienci wszystkich nowych egzemplarzy Modeli S i X mogą ładować je na Superchargerach za darmo bez żadnych ograniczeń.

Dzięki temu rozwiązaniu Model S z akumulatorem o pojemności 85 kWh w 20 minut uzupełni połowę pojemności akumulatora, w 40 minut 80 procent, a cały w 75 minut. W Polsce stacje tego typu znajdują się obecnie w czterech punktach w różnych częściach kraju: przy autostradzie A1 w Ciechocinku, w Poznaniu, w Kostomłotach pod Wrocławiem i w Katowicach. Kolejne planowane są w Rzeszowie, Strykowie i Ostrowi Mazowieckiej.

Promocja Tesli wywołana jest najprawdopodobniej pogarszającymi się wynikami firmy. Straty finansowe są jeszcze większe, niż się spodziewano. W pierwszym kwartale tego roku drastycznie spadły wyniki sprzedaży: aż o 31 procent. Od marca natomiast nieznacznie wzrosły ceny wybranych modeli.

Tesla Model X (fot. Newspress)
Tesla Model X (fot. Newspress)

Amerykański producent powraca więc do swojej strategii z pierwszych lat istnienia, ale tylko częściowo. Do 2017 roku z Superchargerów mogli korzystać za darmo wszyscy właściciele Tesli. Teraz będą mogli to robić tylko nowi klienci. To naturalnie wzbudziło niezadowolenie osób, które kupiły samochody tej marki w ostatnich dniach i nic nie wiedziały o planowanej promocji. Ruch producenta wywołał wiele kontrowersji, ale to nie pierwszy raz, gdy strategia działania Elona Muska dzieli opinie.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.