Cała stacja Tesli zastawiona przez auta spalinowe. Obrazek, który pokazuje największy problem elektromobilności [Opinia]
Kierowcy aut elektrycznych nieustannie muszą radzić sobie z wieloma wyzwaniami. Płacą dużo więcej za samochody, które mają mniejszy zasięg niż spalinowe. Elektryki ładuje się też długo na stacjach, a o te w wielu miejscach niełatwo. Co więcej, jak się przekonał jeden kierowca tesli, nawet samo znalezienie stacji ładowania jeszcze nie gwarantuje sukcesu…
05.03.2021 | aktual.: 13.03.2023 10:02
Anshuman Chhabra jest właścicielem Tesli Model X i korzysta ze swojego elektrycznego auta również podczas mroźnych, kanadyjskich zim. Być może wybrał akurat ten model ze względu na stosunkowo dobrą dostępność do szybkich ładowarek budowanych przez samego producenta, czyli punktów Tesla Supercharger.
Stacje te wyposażone są zawsze w dużą liczbę punktów ładowania, by kierowcy aut tej marki mogli możliwe szybko i sprawnie naładować swój samochód. Infrastruktura Tesli jest stawiana na podstawie wielu czynników, wśród których głównym jest popularność aut i wykorzystanie stacji ładowania w danym regionie.
Niestety, przy swoich wyliczeniach pracownicy Elona Muska nie wzięli pod uwagę jednego. Ładowanie nie zawsze jest możliwe. Anshuman Chhabra pokazał dowody na zdjęciach. Gdy podjechał naładować swoje auto do miejscowości Canmore w prowincji Alberta, zastał wszystkie punkty ładowania zastawione przez samochody spalinowe. Ich kierowcy nie korzystali z przyłączy, po prostu wykorzystali miejsce jak zwykły parking.
Poirytowany właściciel tesli zrobił zdjęcia niepoprawnie zaparkowanych aut spalinowych. Poskarżył się również, że musiał czekać pół godziny, zanim zjawił się właściciel jednej z zaparkowanych przy ładowarce spalinówek i zwolnił mu miejsce. Naładowanie Modelu X od 0 do 80 proc. akumulatora na takiej szybkiej stacji musiało zająć właścicielowi kolejną godzinę. Tak zwana życiowa praktyka pokazuje więc, że ładowanie aut elektrycznych może trwać jeszcze dużo dłużej, niż podają to ich producenci.