Odważne stanowisko BYD. Wzywa chińskie marki do "obalenia starych legend"

Odważne stanowisko BYD. Wzywa chińskie marki do "obalenia starych legend"13.08.2023 17:15
BYD Dolphin
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | BYD

Czy chiński rynek stanie się jeszcze bardziej nieprzyjazny dla zagranicznych marek? Tak z pewnością może się stać, jeżeli producenci z Państwa Środka wezmą sobie do serca przemowę dyrektora generalnego tamtejszego giganta, firmy BYD.

Rynek motoryzacyjny w Chinach, pomimo dziejących się na nim fluktuacji, jest największą areną rywalizacji koncernów motoryzacyjnych, w tyle zostawiając Stany Zjednoczone czy Japonię, o jakimkolwiek europejskim państwie nawet nie mówiąc. Nawet kilkuprocentowy udział w sprzedaży w Państwie Środka jest w stanie znacznie wzmocnić globalne statystyki praktycznie każdego producenta.

Nic więc dziwnego, że marki wywodzące się z Europy, USA czy Japonii z pewnym niepokojem patrzą na wzrost siły producentów chińskich, którzy nie tylko nieformalnie wypowiedzieli rywalom zza granicy wojnę cenową, ale również bardzo chętnie są wybierani przez swoich rodaków. Rok 2023 jest pierwszym w historii, gdzie na szczycie rynku znajduje się chińska firma - BYD. Ten stan rzeczy raczej nie ulegnie szybko zmianie.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Chiński montaż Volvo S90 - czy mamy się czego bać?

Nie oznacza to jednak, że giganci spoza Chin są już na straconej pozycji. W ścisłej czołówce nadal utrzymuje się chociażby Volkswagen czy Toyota, a znacznie w siłę rośnie też Tesla. Nie podoba się to dyrektorowi generalnemu i założycielowi BYD. Wang Chuanfu w swojej najnowszej wypowiedzi nawołuje inne marki do zjednoczenia się przeciwko zagranicznym koncernom.

Wierzę, że przyszedł już czas na chińskie marki. Zobaczenie, jak chiński producent staje się producentem globalnym to emocjonalna potrzeba 1,4 miliarda Chińczyków.

Wang Chuanfu

dyrektor generalny BYD

BYD Tang, Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | BYD
BYD Tang
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | BYD

Słowa te, według informacji "Reutersa", zostały zawarte w klipie odtworzonym podczas eventu zorganizowanego przez BYD. Wideo kończy się bardzo mocnym hasłem wypowiedzianym przez narratora: "nasze historie się od siebie różnią, ale łączy nas ten sam kierunek. Nie ma różnicy pomiędzy ty i ja. Obalmy stare legendy i stwórzmy nowe marki światowej klasy".

Mając na uwadze fakt, że pomiędzy chińskimi markami dochodzi na rynku do spięć, walki na ceny i wzajemnych oskarżeń, słowa Chuanfu można rozpatrywać wręcz jako próbę zachęcenia tamtejszych koncernów do grania do jednej bramki pomimo różnic. Jeżeli rzeczywiście w Chinach rozpocznie się kampania wymierzona w europejskie marki, te mogą naprawdę dotkliwie to odczuć.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.