BYD światowym potentatem. Klasyfikacja, w której nie ma sobie równych

Chińskie samochody zyskują w Europie coraz większe uznanie, a co za tym idzie również popularność. Marka BYD, która rządzi obecnie swoim rodzimym rynkiem, zaczyna powoli odnosić sukcesy również i w ujęciu globalnym.

BYD Atto 3
BYD Atto 3
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | BYD
Kamil Niewiński

28.08.2023 | aktual.: 28.08.2023 16:21

Patrząc globalnie na rok 2023 w branży motoryzacyjnej, ostatnie miesiące zdecydowanie należą do koncernu BYD. Chiński gigant po raz pierwszy w historii objął prowadzenie na swoim rodzimym rynku, detronizując wieloletniego lidera w postaci Volkswagena

Oczywiście to właśnie Chiny napędzają najmocniej wyniki tego producenta, lecz chiński rynek powoli dobija do ściany, a tempo jego wzrostu znacząco zwolniło. To właśnie dlatego BYD oraz inne marki z Państwa Środka szukają sposobu na zdobycie serc klientów m.in. z Ameryki Północnej czy Europy.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

W naszym regionie możemy już nawet znaleźć kraj, który wyjątkowo mocno polubił się z chińskimi autami. W lipcu bowiem najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym w Szwecji według organizacji Sweden Mobility okazał się BYD Atto 3, który z wynikiem 721 egzemplarzy o włos wyprzedził Volkswagena ID.4 (710 egz.), a także już bardziej zdecydowanie BMW i4 (385 egz.).

Atto 3 okazał się również drugim najlepiej sprzedającym się autem w Szwecji w ogóle, przegrywając jedynie z Volvo XC60 (807 egz.). W ujęciu rocznym model jest dopiero 27., chociaż w takim tempie to szybko może się zmienić.

Nie to jednak robi obecnie największe wrażenie. Imponująca sprzedaż na największym rynku świata sprawia, że w łączonych statystykach sprzedaży samochodów elektrycznych oraz hybryd plug-in BYD jest teraz światowym liderem. Jeżeli zaś chodzi o sprzedaż wyłącznie elektryków, Chińczycy ustępują na tym polu jedynie Tesli.

W tej pierwszej klasyfikacji, według statystyk "EV-Volumes", BYD może pochwalić się sprzedażą 1,85 mln egzemplarzy w 2022 r. Druga jest Tesla, nieposiadająca przecież żadnych aut PHEV, z wynikiem 1,31 mln egzemplarzy.

BYD Seal
BYD Seal© Materiały prasowe | BYD

Z perspektywy Europy BYD wskoczył na czoło peletonu praktycznie znikąd i niemal od razu podjął próbę ucieczki od konkurencji. Jest to jednak efekt lat rozwijania chińskiego rynku, głównie z uwagi na chęć zarobku europejskich producentów. Można więc poniekąd stwierdzić, że koncerny ze Starego Kontynentu same wychowały przeciwnika, który teraz stanowi dla nich coraz bardziej realną konkurencję.

BYDchinyszwecja
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (4)