Opel będzie elektryczną marką. Stellantis potwierdza i zapowiada powrót kultowej nazwy

Opel będzie elektryczną marką. Stellantis potwierdza i zapowiada powrót kultowej nazwy09.07.2021 09:42
Już od 2028 roku wszystkie nowe ople będą "tankowane" w ten sposób.
Źródło zdjęć: © fot. Konrad Skura

W pełni elektryczna gama od 2028 roku, w tym zupełnie nowe wcielenie kultowej Manty. Tak wygląda przyszłość Opla według nowej strategii Stellantis. Elektryfikacja, przynajmniej częściowa, obejmie jednak również inne marki koncernu.

Czy tego chcemy, czy nie - takich newsów będzie coraz więcej. Kolejna marka oficjalnie ogłasza swoją w pełni elektryczną przyszłość. To Opel, który już za mniej więcej 7 lat nie będzie oferował żadnego nowego auta z napędem spalinowym.

Decyzję ogłoszono przy okazji przedstawienia nowej strategii koncernu Stellantis, do którego należy Opel. Francusko-włosko-amerykański kolos do 2025 roku wyda 30 mld dolarów na rozwój oprogramowania i elektromobilności we wszystkich 14 markach.

Przedstawiciele koncernu poinformowali, że chcą, by maksymalnie w 2030 roku pojazdy niskoemisyjne stanowiły 70 proc. sprzedaży w Europie i 40 proc. w USA. Oczywiście mowa tu nie tylko o elektrykach, ale również hybrydach typu plug-in.

Gama większości marek wchodzących w skład koncernu ma pozostać zróżnicowana. Wyjątkiem będzie Fiat oraz wspomniany Opel/Vauxhall, który w Europie skupi się tylko na prądzie. Przypieczętowaniem nowej ery w historii marki ma być powrót kultowej Manty, zapowiedzianej już zresztą konceptem GSe ElektroMOD. Wracając do Fiata, Włosi już wcześniej zapowiadali pełną elektryfikację od 2030 roku.

W realizacji planów pomocne będą cztery nowe platformy zaprojektowane specjalnie z myślą o zasilaniu prądem, współpracujące z trzema zestawami napędów i znormalizowanymi akumulatorami o łącznej pojemności od 37 do nawet 200 kWh. Takie rozwiązanie ma uczynić proces wdrażania nowych modeli szybszym i tańszym.

Jeśli chodzi o same akumulatora, Stellantis chce osiągnąć przed 2030 rokiem produkcję na poziomie 260GWh, dzięki 5 fabrykom ulokowanym w Europie oraz Ameryce Północnej. Plany są śmiałe. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z założeniami, koncern w krótkim czasie stanie się jednym z najważniejszych graczy na polu rozwoju elektromobilności.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.