Prędkie pobieranie prądu premium – Porsche otworzyło swój pierwszy Charging Lounge

Prędkie pobieranie prądu premium – Porsche otworzyło swój pierwszy Charging Lounge31.07.2023 11:56
Porsche Charging Lounge
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe, Porsche

Już wysoka moc ładowarki może uchodzić za luksus – ale dla Porsche to za mało. Firmie zależy na "doświadczeniu ładowania adekwatnym do wizerunku marki". Dlatego uruchomiła pilotażowy hub ładowania aut elektrycznych: stylowy i komfortowy Porsche Charging Lounge. Ceny? Wcale nie premium!

Kto podróżował autem elektrycznym na dalszych trasach, ten wie, że czasem chcąc się szybko naładować, ląduje się dosłownie w polu. Szybkie ładowarki nie zawsze są zlokalizowane w miejscach z atrakcyjną ofertą gastronomiczną, zdarza się, że nawet nie ma w pobliżu toalety. Słowem: experience ładowania potrafi daleko odbiegać od tego, co może sobie wyobrażać nabywca nowoczesnego samochodu z napędem elektrycznym. A co dopiero taki, który wydał na niego setki tysięcy złotych.

Porsche Charging Lounge, Źródło zdjęć: © Materiały prasowe, Porsche
Porsche Charging Lounge
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe, Porsche

Porsche doskonale zdaje sobie z tego sprawę, dlatego nie tylko jest członkiem konsorcjum stojącym za siecią Ionity, ale także rozwija własną infrastrukturę ładowania. W okolicach miejscowości Bingen am Rhein (Nadrenia-Palatynat) producent właśnie otworzył pierwszy Porsche Charging Lounge.

Pilotażowy hub ładowania znajduje się dwie minuty drogi od skrzyżowania autostrad A60/A61 i oferuje sześć stacji DC o mocy 300 kW, oraz cztery punkty AC o mocy 22 kW. Urządzenia dostarczyła ceniona w branży firma Alpitronic z południowego Tyrolu, prąd do zasilania pochodzi z certyfikowanych, zielonych źródeł. Już w przyszłym roku maksymalna moc ładowania ma zostać podniesiona do 400 kW.

Porsche Charging Lounge, Źródło zdjęć: © Materiały prasowe, Porsche
Porsche Charging Lounge
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe, Porsche

Ładowarki nie stoją jednak "pod chmurką", jak to bywa nawet w przypadku wielu hubów sieci Ionity, lecz znajdują się pod elegancką wiatą, która łączy się z pawilonem lounge’u. Coś, co dla kierowców aut spalinowych wydaje się oczywiste, czyli przejście od dystrybutora do sklepu bądź toalety bez moknięcia w czasie deszczu, w przypadku "tankowania" prądu niestety nie jest standardem.

Niewielki przeszklony pawilon jest w chłodniejsze dni ogrzewany przy pomocy pompy ciepła, oczywiście klimatyzowany, gdy pogoda tego wymaga, a prąd częściowo dostarczają umieszczone na dachu panele fotowoltaiczne. System sterowania potrafi automatycznie przyciemnić oświetlenie, jeśli akurat nikt nie korzysta z lounge’u.

Porsche Charging Lounge, Źródło zdjęć: © Materiały prasowe, Porsche
Porsche Charging Lounge
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe, Porsche

Kierowcy w czasie ładowania swojego samochodu mogą korzystać z szeregu udogodnień w pawilonie. Do dyspozycji jest łazienka, automat z przekąskami, ekspres do kawy, cyfrowe i drukowane media, sieć Wi-Fi oraz "smart lustro" przed którym można się pogimnastykować zgodnie z wyświetlanymi wskazówkami. Alkoholu, znanego np. z lotniskowych lounge’ów, z oczywistych względów tu się nie podaje, nawet pasażerom. Dużo czasu na konsumpcję i tak nie ma, bo ładowanie np. Porsche Taycana 10-80 proc. trwa w optymalnych warunkach ok. 23 minut.

Z Porsche Charging Lounge mogą korzystać tylko użytkownicy Porsche Charging Service – rozliczenie ładowania odbywa się bowiem wyłącznie przez aplikację, w której trzeba mieć konto Porsche ID. Koszt kilowatogodziny to 33 eurocenty, czyli zaledwie 1,46 zł – to bardzo atrakcyjna cena, jak na szybkie ładowanie. Dodatkowo samochód, który ma być ładowany, musi być pod to konto podpięty.

Porsche Charging Lounge, Źródło zdjęć: © Materiały prasowe, Porsche
Porsche Charging Lounge
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe, Porsche

Przed stacją znajduje się szlaban, który otwiera się tylko po rozpoznaniu numeru rejestracyjnego (przypisanego do konta) bądź zeskanowaniu kodu QR, który można wygenerować w aplikacji MyPorsche – czyli kierowcy elektryków innych marek mają nieco utrudnione zadanie, jeśli chcą skorzystać z Porsche Charging Lounge.

Porsche Charging Lounge, Źródło zdjęć: © Materiały prasowe, Porsche
Porsche Charging Lounge
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe, Porsche

Porsche planuje otwierać kolejne lounge w Niemczech, Austrii i Szwajcarii, Polska niestety na razie nie jest na liście. Tym samym firma idzie w ślady Audi, które już od 2021 roku rozwija własne luksusowe huby ładowania z komfortowymi przestrzeniami. Porsche Charging Service daje obecnie dostęp do 436 tys. punktów ładowania w 20 krajach, z tego 25 300 punktów ma moc minimum 150 kW. Ponadto Porsche udostępnia swoim klientom też szybkie ładowarki u dilerów (1000 punktów w 600 lokalizacjach) oraz w hotelach i innych ekskluzywnych lokalizacjach, w których kierowcy Porsche zatrzymują się na dłużej – tzw. Porsche Destination Charging (5000 punktów AC o mocy 11 lub 22 kW w 86 krajach).

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.