Audi Q4 e-tron zadebiutuje 14 kwietnia. Od razu pojawi się w dwóch wersjach

Q4 e-tron to jedna z najważniejszych tegorocznych premier Audi. Producent przedstawił właśnie oficjalną datę debiutu. Pierwszy model z Ingolstadt oparty na platformie VW MEB ujrzy światło dzienne 14 kwietnia 2021 roku.

Audi Q4 e-tron Sportback Concept.Audi Q4 e-tron Sportback Concept.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Elektryczną platformę MEB znacie już m.in. z VW ID.3, większego ID.4 czy Škody Enyaq. Teraz do tego grona dołączy także propozycja Audi - konkretnie Q4 e-tron oraz Q4 e-tron Sportback. Wykorzystanie popularnej, modułowej bazy oraz najmniejsze wymiary spośród dostępnych elektryków Audi pozwalają sądzić, że będzie to najtańsza, a co za tym idzie, najpopularniejsza propozycja marki zasilana prądem.

Choć wygląd, wyposażenie i ceny pozostają jeszcze tajemnicą, wiemy co nieco o technikaliach. Wszystko za sprawą konceptu pokazanego w ubiegłym roku oraz innych aut koncernu korzystających z platformy MEB. Bardzo prawdopodobne, że wersja produkcyjna dostanie podobny zestaw. Mowa o dwóch elektrycznych silnikach o łącznej mocy nawet 306 KM i akumulatorze o pojemności 82 kWh.

Taki zestaw pozwala osiągać setkę w 6,3 sekundy przy maksymalnym zasięgu na poziomie 450 km według cyklu WLTP. W planach jest też bardziej ekonomiczna odmiana z tylnym napędem, która będzie wolniejsza, ale przejedzie ponad 500 na jednym ładowaniu.

Niedawno Audi pochwaliło się też wnętrzem, które zapowiada się na przestronne i nowoczesne. Co ciekawe, na pokład wróciło też kilka fizycznych przycisków, które jeszcze niedawno sukcesywnie ustępowały miejsca wszechobecnym ekranom. Tych jednak również nie zabraknie. Podobnie jak możliwości sterowania głosem. Więcej detali poznamy już w połowie kwietnia.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki