Audi bez czterech pierścieni. Nowe logo ma tu duże znaczenie

To nie pomyłka. Audi wprowadza na rynek chiński poprzez spółkę joint venture z SAIC nową markę samochodów elektrycznych, które są tam bardzo popularne. Chińskie samochody Audi poznacie po tym, że w żadnym miejscu nie znajdziecie czterech pierścieni, które są znakiem rozpoznawczym na innych rynkach.

Gernot Döllner, Chairman of the Board of Management of AUDI AGAudi E Concept
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Marcin Łobodziński

Można powiedzieć, że jest to nowa odsłona niemieckiej marki, która zostaje w pełni związana z rynkiem chińskim. Samochody projektowane, prezentowane i produkowane przez tę markę, będą uwzględniały wyłącznie wymagania Chińczyków.

Pierwszy koncept nazwano po prostu Audi E. Jest to niskie kombi o długości 4870 mm z długim rozstawem osi, mierzącym 2950 mm.

Pojazd bazuje na zupełnie nowej platformie Advanced Digitized Platform, która wraz z układem przeniesienia napędu oferuje imponujące liczby. 775 KM i 800 Nm – to maksymalne wartości mocy i momentu dla dwóch silników elektrycznych. Pozwolą rozpędzić samochód do prędkości 100 km/h w czasie 3,6 s.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Opony całoroczne vs. sezonowe - argumenty za i przeciw

Energia do ich zasilania pochodzi z akumulatora o pojemności 100 kWh, a producent obiecuje zasięg ok. 700 km. Oczywiście jest to koncept, więc takie obietnice wydają się nie mieć znaczenia. Jednak jest to również deklaracja na przyszłość. Architektura 800-woltowa pozwala na błyskawiczne ładowanie. W 10 minut samochód ma zyskać 370 km zasięgu.

Audi E Concept
Audi E Concept © Materiały prasowe | AUDI AG

- Wprowadzając tę nową markę dla inteligentnych modeli elektrycznych w Chinach, Audi otwiera nowe możliwości, aby dotrzeć do nowych i bardziej zorientowanych na technologię segmentów klientów - powiedział Gernot Döllner, dyrektor generalny Audi.

Zdaniem przedstawicieli Audi, chińscy klienci mają inne wymagania niż klienci z reszty świata. Są młodsi, obeznani z technologiami, pragną zautomatyzowanej jazdy. Brakło kluczowego stwierdzenia, które oficjalnie nigdy nie padnie: są też bogaci.

Audi E Concept
Audi E Concept © Materiały prasowe | AUDI AG

To dopiero początek

Nowy wspólny program dwóch marek łączy ich mocne strony. Audi wnosi know-how w zakresie produktów premium i wzornictwa, ogólnego rozwoju pojazdów i inżynierii. SAIC oferuje innowacje, dobrze ugruntowany ekosystem technologiczny i głęboki wgląd w potrzeby lokalnego rynku. Rezultatem tego połączenia jest Advanced Digitized Platform, na której powstaną wszystkie nowe modele tej marki.

Audi E Concept
Audi E Concept © Materiały prasowe | AUDI AG

Prezes Audi, Gernot Döllner, podkreśla: "Wspólna platforma będzie podstawą nowej generacji najnowocześniejszych inteligentnych pojazdów połączonych, dostępnych wyłącznie w Chinach. Nadchodzące modele są skierowane do obiecującego i jednocześnie wymagającego nowego segmentu klientów. Współpraca jeszcze bardziej rozszerzy portfolio pojazdów elektrycznych zasilanych akumulatorem Audi w Chinach i przyspieszy transformację firmy na największym rynku świata".

Pierwsze trzy modele BEV będą propozycją w segmencie średnich i dużych pojazdów. Model współpracy Audi z SAIC skraca czas wprowadzania na rynek nowego produktu o ponad 30 proc., a pierwszy model trafi do sprzedaży już w 2025 r.

  • Audi E Concept
  • Audi E Concept
  • Audi E Concept
  • Audi E Concept
  • Audi E Concept
  • Audi E Concept
  • Audi E Concept
  • Audi E Concept
  • Audi E Concept
  • Audi E Concept
  • Audi E Concept
  • Audi E Concept
  • Audi E Concept
[1/13] Audi E Concept Źródło zdjęć: Materiały prasowe | AUDI AG
Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy