Auta Xiaomi podbijają Chiny. Marka szykuje się na Europę

Xiaomi zamierza wprowadzić swój pierwszy elektryczny pojazd na rynek europejski do 2027 roku, konkurując z Teslą i BYD. Firma zyskuje na popularności w zaskakującym tempie.

Xiaomi SU7 UltraXiaomi SU7 Ultra
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Aleksander Ruciński

Xiaomi, znane głównie z produkcji smartfonów, planuje wejść na europejski rynek samochodów elektrycznych do 2027 roku. Po sukcesie w Chinach, gdzie jej nowa linia EV zdobywa popularność, firma chce u nas konkurować z takimi gigantami jak Tesla i BYD.

Prezes Lu Weibing ujawnił plany ekspansji po ogłoszeniu 31-procentowego wzrostu przychodów kwartalnych. Sukces ten jest wynikiem wprowadzenia drugiego elektrycznego modelu, co pomogło zrównoważyć spadki w pozostałych biznesach Xioami.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Baic Beijing 5 - jest jak hotel, ale nie ten w Europie

Europa stała się atrakcyjnym celem dla chińskich producentów samochodów, którzy szukają nowych rynków zbytu. Xiaomi, na fali rosnącego popytu na lokalnym rynku, inwestuje 10 mld dolarów w dalszy rozwój segmentu EV.

W drugim kwartale Xiaomi osiągnęło przychody na poziomie 116 mld juanów, co przebiło oczekiwania analityków. Firma dostarczyła ponad 81 tys. samochodów, a całkowita sprzedaż w pierwszej połowie roku przekroczyła 157 tys.

Zgodnie z planem, Xiaomi chce rozpocząć sprzedaż swoich aut w Europie w 2027 roku. Do salonów trafią dwa modele - czterodrzwiowe SU7 oraz SUV YU7. Marka zamierza przyciągnąć europejskich klientów tym samym, czym chińskich - zaawansowaniem technologicznym połączonym z atrakcyjnymi cenami. Wygląda na to, że europejscy producenci zyskają kolejnego mocnego konkurenta z Azji.

Wybrane dla Ciebie

Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa sieć stacji ładowania wchodzi do Polski. Stawiają na dużą moc
Nowa sieć stacji ładowania wchodzi do Polski. Stawiają na dużą moc