BMW chwali się sprzedażą elektryków. Bawarczycy pokonali największych rywali

W 2022 roku BMW okazało się nie tylko najpopularniejszą marką premium w Europie, ale i największym dostawcą samochodów elektrycznych spośród niemieckiej trójcy. Firma z Monachium zauważalnie wyprzedziła Audi i Mercedesa.

BMW iX
BMW iX
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Mariusz Zmysłowski
Aleksander Ruciński

16.01.2023 | aktual.: 16.01.2023 10:28

BMW sukcesywnie rozbudowuje swoją gamę aut elektrycznych, co znajduje odzwierciedlenie w wynikach sprzedaży. W 2022 roku firma znalazła 172 011 chętnych na elektryki - o 148 proc. więcej niż przed rokiem.

Spora w tym zasługa premier takich jak i4 czy flagowe i7. Najpopularniejszym modelem pozostał jednak SUV iX3, który sprzedał się w liczbie aż 55 136 sztuk. Konkurencja może pozazdrościć takiego sukcesu.

Audi, które uplasowało się za BMW, zakończyło rok z globalnym wynikiem na poziomie 118 196 egzemplarzy. W przypadku Mercedesa było to natomiast 117 800 sztuk. Warto odnotować, że obaj producenci również zaliczą rok do udanych - wynik Audi wzrósł o 44 proc. w stosunku do ubiegłego roku, a Mercedes podwoił dotychczasowy rezultat.

Powyższe liczby są bez wątpienia ogromnym sukcesem wspomnianych marek, co jednak nie zmienia faktu, że do liderów wciąż sporo brakuje. Elektryczny gigant w postaci Tesli, w 2022 roku sprzedał 1 313 851 pojazdów.

BMWAudimercedes
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)