BMW zapowiada elektryczne i5. Będzie też wersja M 

Debiut nowej, ósmej już generacji Serii 5 zbliża się wielkimi krokami. BMW zdradziło daty i podzieliło się kilkoma szczegółami technicznymi.

BMW i5BMW i5
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | BMW
Aleksander Ruciński

Debiut nowej piątki zaplanowano na październik 2023 roku. Czeka nas niemała rewolucja, gdyż po raz pierwszy w historii model będzie dostępny także w pełni elektrycznym wydaniu.

Klienci dostaną wybór między nadwoziem typu sedan i kombi. W gamie napędów pojawią się miękkie hybrydy, hybrydy plug-in oraz odmiana na prąd oznaczana jako i5. Co ciekawe, także w ekstremalnie sportowym wariancie M5.

Producent zapowiedział nowy model, publikując fotografię zakrytego nadwozia. Wygląd pozostaje więc tajemnicą. Nie sposób jednak nie zwrócić uwagi na pokaźną atrapę chłodnicy oraz ostro narysowane reflektory, które przebijają się pod spodem. Potwierdzają to zresztą zdjęcia szpiegowskie egzemplarzy testowych.

Dane techniczne na razie są nieznane. Można się jednak spodziewać, że i5, tak jak mniejsze i4, nie rozczaruje osiągami i zasięgiem. Szczególnie w sportowym wariancie M. A co ze spalinową M-ką? Ta prawdopodobnie także powstanie, choć będzie raczej hybrydą typu plug-in.

Nowa piątka będzie produkowana w niemieckim Dingolfing tuż obok Serii 7, Serii 8 i SUV-a iX. Pierwsze egzemplarze powinny trafić na rynek w 2024 roku.

Wybrane dla Ciebie

Greenpeace bierze Polskę na celownik. Ekolodzy wskazują, co mamy zrobić, Niemcy i Węgry zacierają ręce
Greenpeace bierze Polskę na celownik. Ekolodzy wskazują, co mamy zrobić, Niemcy i Węgry zacierają ręce
Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6 N
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6 N
Test: Ferrari 296 GTS ma dwa oblicza. Jedno koi, drugie rzuca na kolana
Test: Ferrari 296 GTS ma dwa oblicza. Jedno koi, drugie rzuca na kolana
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny