BMW zbuduje nowe centrum logistyczne. Będzie to pierwszy taki obiekt producenta

Niemiecki producent rozpoczął prace nad budową nowego centrum logistycznego dla akumulatorów do samochodów elektrycznych w swojej fabryce w Lipsku. Ma być to pierwszy na taką skalę zakład BMW wolny od paliw kopalnych.

Obiekt będzie mieścił się na powierzchni 38 tys. m2Obiekt będzie mieścił się na powierzchni 38 tys. m2
Źródło zdjęć: © BMW

Zakład w Lipsku, uznawany za jedną z najnowocześniejszych i najbardziej zrównoważonych fabryk samochodów na świecie, będzie prowadził wszystkie trzy etapy procesu produkcji akumulatorów wysokonapięciowych, w tym powlekanie ogniw, produkcję modułów i montaż. "Produkując BMW i3, byliśmy pionierem elektromobilności w Grupie BMW. Teraz, wraz z rozwojem produkcji e-komponentów i zbliżającą się premierą Mini Countryman, przyszłość już nabiera kształtów" – powiedziała Petra Peterhänsel, dyrektor fabryki w Lipsku.

Budowa obiektu logistycznego pod nazwą Supply Center North będzie przebiegać w dwóch etapach i obejmie budowę hali logistycznej dla obecnych akumulatorów wysokiego napięcia piątej generacji, tunelu załadunkowego oraz budynku biurowego, które mają zostać ukończone w połowie 2024 roku. Obiekt będzie mieścił się na powierzchni 38 tys. m2. Całkowita kwota inwestycji w nowe centrum logistyczne może wynieść aż 100 milionów euro. Placówka stworzy również wiele nowych miejsc pracy, bowiem Supply Center North będzie zatrudniać około 500 osób.

Obiekt zostanie wyposażony w dachowy system fotowoltaiczny o mocy 3 MW, pompę ciepła, zielony dach na szczycie biurowca oraz drzewa rozmieszczone strategicznie wzdłuż fasady, aby utrzymać niską temperaturę w pomieszczeniach. Na zewnątrz znajdzie się ponad 5700 drzew i krzewów, co jest kontynuacją wysiłków władz Lipska i BMW Group na rzecz budowy zielonego pierścienia wokół tamtejszego zakładu.

Wybrane dla Ciebie

VW powierzył mu stworzenie amerykańskiej marki. Tak Niemcy chcą podbić USA, wykorzystując zamysł Trumpa
VW powierzył mu stworzenie amerykańskiej marki. Tak Niemcy chcą podbić USA, wykorzystując zamysł Trumpa
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej