Cadillac Lyriq to pierwszy elektryk tej marki. Zapowiada się świetnie

Cadillac wkracza do świata aut zasilanych prądem. Wszystko za sprawą modelu Lyriq, który właśnie został przedstawiony w formie przedprodukcyjnego konceptu. Rynkowy debiut zaplanowano na 2022 rok. Czy jest na co czekać?

Cadillac Lyriq przerodzi się z konceptu w wersję produkcyjną w 2022 roku.Cadillac Lyriq przerodzi się z konceptu w wersję produkcyjną w 2022 roku.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Koncept elektrycznego cadillaca prezentuje się bardzo futurystycznie. Ostre linie, świetlne listwy LED, podświetlane klamki, czy tak charakterystyczne dla amerykańskich SUV-ów spore koła sprawiają, że auto może się podobać. Pytanie tylko jak bardzo wersja produkcyjna będzie odbiegać od tego, co widzimy na zdjęciach.

Kabina zapowiada się równie atrakcyjnie. Minimalistyczny styl, ekran o szerokości 33 cali oraz tunel środkowy z pokaźnym podłokietnikiem sprawiają dobre wrażenie. Jeśli chodzi o materiały, wykorzystano tu głównie aluminium i skórę - w gotowym wydaniu powinno być podobnie.

Najważniejszy jest jednak napęd, który ma pozwolić na przejechanie około 500 km na jednym ładowaniu. Zasięg będzie oczywiście zależny od konkretnej konfiguracji. Lyriq ma być bowiem dostępny zarówno z napędem na 4 koła, jak i na tył. Zapewne będą się one różnić mocą, jak i zasięgiem.

Wiadomo też, że producent wyposaży ten model w możliwość szybkiego ładowania mocą 150 kW co powinno znacząco wpłynąć na skrócenie czasu "tankowania". Na rodzimym rynku auto powinno rywalizować przede wszystkim z Teslą Model X, od której jednak będzie bardziej luksusowe i zapewne też zauważalnie droższe.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/9] Źródło zdjęć: |

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie