Chińczycy nie ładują elektryków. Mają inny patent

Chiński gigant branży bateryjnej, CATL, buduje stacje wymiany baterii Choco-SEB, które dziennie są w stanie przeprowadzić 822 podmiany ogniw. Do końca roku firma planuje uruchomić 1000 takich stacji w 31 miastach Chin.

Changan Oshan 520Changan Oshan 520
Źródło zdjęć: © WP Autokult | Materiały prasowe Changan
Mateusz Lubczański

Na razie w mieście Chongqing działają 34 stacje. Są kluczowe, bowiem na jego ulice wyjechały nowe taksówki - Changany Oshan 520. Mowa o 1000 egzemplarzach. Sedany te, przeznaczone głównie dla lokalnych tras, mogą wymienić baterię w zaledwie 100 sekund.

Oshan 520 z baterią o pojemności 56 kWh oferuje zasięg do 515 km i kosztuje od 166 890 juanów (ok. 87 tys. zł). Technologia wymiany baterii jest szczególnie korzystna dla kierowców taksówek, eliminując przestoje związane z ładowaniem pojazdu.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

SAIC teams up with CATL to provide battery swapping in China

CATL nawiązało współpracę z takimi producentami jak GAC, Chery, Nio, SAIC, FAW i BAIC, aby wyposażać ich pojazdy w nowe, wymienialne baterie. Dzięki temu modele tych marek będą kompatybilne ze stacjami wymiany CATL.

Inne chińskie modele elektryczne, które będą korzystać z systemu Choco-SEB, to m.in. GAC Aion S, Hongqi E-QM5, SAIC Roewe D7, BAIC C66, Wuling Bingo i SAIC Maxus Mifa 9. Test tego ostatniego auta możecie przeczytać poniżej.

Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem