Chińczycy rosną w siłę w Europie. Imponujące wyniki za pierwszy kwartał

Według najnowszych statystyk niemieckiego Federalnego Urzędu Statystycznego import samochodów elektrycznych z Chin w zaledwie rok uległ potrojeniu. To kolejna lampka ostrzegawcza dla producentów wywodzących się z Europy.

BYD DolphinBYD Dolphin
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | BYD
Kamil Niewiński

Chiński przemysł motoryzacyjny obiektywnie coraz mocniej rośnie w siłę i w przeciągu zaledwie kilku lat zdążył się naprawdę mocno rozrosnąć pod nosem czołowych światowych producentów. Wiele o tym mówi chociażby fakt, że w pierwszym kwartale 2023 roku to właśnie chińska marka BYD stała się najchętniej wybieranym producentem samochodów w Państwie Środka, strącając z tronu Volkswagena.

Chińczycy powoli próbują ruszać na podbój innych części globu, co nie uchodzi uwadze europejskich koncernów. O ile jeszcze kilka lat temu auta z Chin mogły dla wielu osób brzmieć jak zaprzeczenie dobrej jakości, tak obecnie coraz więcej Europejczyków sięga po tamtejsze konstrukcje. Wiele mogą nam powiedzieć o tym statystyki niemieckiego Federalnego Urzędu Statystycznego Destatis.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Chiński montaż Volvo S90 - czy mamy się czego bać?

W jednym z najnowszych komunikatów prasowych informujących o wymianie handlowej na linii Niemcy–Chiny w pierwszym kwartale 2023 roku możemy wyczytać, że aż 28,2 proc. importowanych samochodów elektrycznych pochodziło w tym okresie właśnie z Państwa Środka. Jest to spory sukces, bowiem jeszcze rok temu udział Chin w niemieckim imporcie aut na prąd sięgał zaledwie 7,8 proc.

Samochody elektryczne z Chin – zdaniem wielu europejskich koncernów – są poważnym zagrożeniem dla marek ze Starego Kontynentu, które przecież są obecnie od surowców i podzespołów z Azji bardzo zależne. Dodatkowo ważne osobistości europejskiej branży automotive wskazują obecnie niektóre chińskie marki jako wzór w kontekście produkcji aut nie najtańszych, ale świetnych w stosunku cena/jakość.

Wybrane dla Ciebie
Volkswagen ID. Polo coraz bliżej. Niemcy zdradzili szczegóły taniego elektryka
Volkswagen ID. Polo coraz bliżej. Niemcy zdradzili szczegóły taniego elektryka
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Test Leapmotor T03. Znalazłem haczyk w sensacyjnym chińskim aucie za 99 zł miesięcznie
Test Leapmotor T03. Znalazłem haczyk w sensacyjnym chińskim aucie za 99 zł miesięcznie
Test: Škoda Superb 1.5 TSI Plug-In Hybrid. Sprawdziłem, ile przejedzie na samym prądzie
Test: Škoda Superb 1.5 TSI Plug-In Hybrid. Sprawdziłem, ile przejedzie na samym prądzie
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟