Chińczycy rosną w siłę w Europie. Imponujące wyniki za pierwszy kwartał

Według najnowszych statystyk niemieckiego Federalnego Urzędu Statystycznego import samochodów elektrycznych z Chin w zaledwie rok uległ potrojeniu. To kolejna lampka ostrzegawcza dla producentów wywodzących się z Europy.

BYD DolphinBYD Dolphin
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | BYD
Kamil Niewiński

Chiński przemysł motoryzacyjny obiektywnie coraz mocniej rośnie w siłę i w przeciągu zaledwie kilku lat zdążył się naprawdę mocno rozrosnąć pod nosem czołowych światowych producentów. Wiele o tym mówi chociażby fakt, że w pierwszym kwartale 2023 roku to właśnie chińska marka BYD stała się najchętniej wybieranym producentem samochodów w Państwie Środka, strącając z tronu Volkswagena.

Chińczycy powoli próbują ruszać na podbój innych części globu, co nie uchodzi uwadze europejskich koncernów. O ile jeszcze kilka lat temu auta z Chin mogły dla wielu osób brzmieć jak zaprzeczenie dobrej jakości, tak obecnie coraz więcej Europejczyków sięga po tamtejsze konstrukcje. Wiele mogą nam powiedzieć o tym statystyki niemieckiego Federalnego Urzędu Statystycznego Destatis.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Chiński montaż Volvo S90 - czy mamy się czego bać?

W jednym z najnowszych komunikatów prasowych informujących o wymianie handlowej na linii Niemcy–Chiny w pierwszym kwartale 2023 roku możemy wyczytać, że aż 28,2 proc. importowanych samochodów elektrycznych pochodziło w tym okresie właśnie z Państwa Środka. Jest to spory sukces, bowiem jeszcze rok temu udział Chin w niemieckim imporcie aut na prąd sięgał zaledwie 7,8 proc.

Samochody elektryczne z Chin – zdaniem wielu europejskich koncernów – są poważnym zagrożeniem dla marek ze Starego Kontynentu, które przecież są obecnie od surowców i podzespołów z Azji bardzo zależne. Dodatkowo ważne osobistości europejskiej branży automotive wskazują obecnie niektóre chińskie marki jako wzór w kontekście produkcji aut nie najtańszych, ale świetnych w stosunku cena/jakość.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie