Czy Polska jest gotowa na samochody elektryczne? Prezes Grupy VW przestrzega przed katastrofą
Wedle obecnie obowiązujących założeń w 2035 na rynkach Unii Europejskiej zostanie wprowadzony zakaz sprzedaży samochodów spalinowych. Prezes Zarządu Volkswagen Group Polska Pavel Šolc ocenia, jak na ten oddalony o zaledwie 13 lat moment przygotowany jest Volkswagen i nasz kraj.
15.09.2022 | aktual.: 04.10.2022 14:32
Grupa Volkswagen to niezmiennie największy udziałowiec rynku nowych samochodów w Polsce: odpowiada na nim za mniej więcej co czwarte sprzedane auto. Obecnie działania i przyszłe plany tego koncernu mają więc kluczowy wpływ na szanse powodzenia rozwoju elektromobilności w Polsce.
Niemiecki producent nie kryje swoich ambicji by stać się największych producentem samochodów elektrycznych na świecie. Do tego tematu podchodzi jednak kompleksowo, również w skali lokalnej. Grupa Volkswagen jest w stanie zagwarantować w pełni bezemisyjną eksploatację aut jej koncernu na polskich drogach za sprawą specjalnej umowy na zieloną energię ze spółką Polenergia. Ta sama pochodząca z odnawialnych źródeł energia zasila również polskie zakłady produkcyjne Volkswagena, inne placówki firmy oraz ładowarki o bardzo dużej mocy, które koncern stawia w ramach programów Ionity oraz Porsche Turbo Charger i Porsche Destination Charger.
Do zakrojonego na tak szeroką skalę planu działań potrzeba jednak równie odważnej, rozwiniętej strategii po stronie władz, od szczebla lokalnego po państwowy. Prezes Zarządu Volkswagen Group Polska Pavel Šolc alarmuje, że nie wszędzie widzi podobną determinację, a czasu na zmiany wbrew pozorom nie zostało już wiele.
Materiał powstał przy współpracy z Kongresem Nowej Mobilności