Czy Polska jest gotowa na samochody elektryczne? Prezes Grupy VW przestrzega przed katastrofą

Wedle obecnie obowiązujących założeń w 2035 na rynkach Unii Europejskiej zostanie wprowadzony zakaz sprzedaży samochodów spalinowych. Prezes Zarządu Volkswagen Group Polska Pavel Šolc ocenia, jak na ten oddalony o zaledwie 13 lat moment przygotowany jest Volkswagen i nasz kraj.

Mateusz Żuchowski

Grupa Volkswagen to niezmiennie największy udziałowiec rynku nowych samochodów w Polsce: odpowiada na nim za mniej więcej co czwarte sprzedane auto. Obecnie działania i przyszłe plany tego koncernu mają więc kluczowy wpływ na szanse powodzenia rozwoju elektromobilności w Polsce.

Niemiecki producent nie kryje swoich ambicji by stać się największych producentem samochodów elektrycznych na świecie. Do tego tematu podchodzi jednak kompleksowo, również w skali lokalnej. Grupa Volkswagen jest w stanie zagwarantować w pełni bezemisyjną eksploatację aut jej koncernu na polskich drogach za sprawą specjalnej umowy na zieloną energię ze spółką Polenergia. Ta sama pochodząca z odnawialnych źródeł energia zasila również polskie zakłady produkcyjne Volkswagena, inne placówki firmy oraz ładowarki o bardzo dużej mocy, które koncern stawia w ramach programów Ionity oraz Porsche Turbo Charger i Porsche Destination Charger.

Do zakrojonego na tak szeroką skalę planu działań potrzeba jednak równie odważnej, rozwiniętej strategii po stronie władz, od szczebla lokalnego po państwowy. Prezes Zarządu Volkswagen Group Polska Pavel Šolc alarmuje, że nie wszędzie widzi podobną determinację, a czasu na zmiany wbrew pozorom nie zostało już wiele.

Materiał powstał przy współpracy z Kongresem Nowej Mobilności

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Pierwsza jazda: BYD Atto 2 DM-i – nowy bohater taksówkarzy
Pierwsza jazda: BYD Atto 2 DM-i – nowy bohater taksówkarzy
Premiera: Porsche Cayenne - najlepszy elektryk na świecie?
Premiera: Porsche Cayenne - najlepszy elektryk na świecie?
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀