Lamborghini Temerario © Lamborghini

Dlaczego V8 biturbo zamiast V10? Rouven Mohr zdradził mi detale o Lamborghini Temerario

Filip Buliński

Na tę premierę czekało wielu. Po niezwykle udanym Lamborghini Huracanie przyszedł czas na jego następcę – Temerario. Trzęsienie ziemi jest tym większe, że nowy model to hybryda wyposażona nie tylko aż w trzy silniki elektryczne, ale także w mniejszą niż do tej pory i podwójnie doładowaną jednostkę V8. Dyrektor techniczny Lamborghini wyjaśnił mi, czemu zdecydowali się na taki krok.

Stało się. Lamborghini na dobre poddało się elektryfikacji, choć na razie – tylko częściowej. Oba sportowe coupe z Sant’Agata Bolognese są już hybrydami. Podczas gdy Revuelto z wolnossącym V12 wspomaganym jednostkami elektrycznymi już wyjechało na ulice, Włosi pod koniec zeszłego tygodnia zdjęli płachtę z mniejszego i, mam wrażenie, bardziej oczekiwanego Temerario.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach