Długi, ciężki i na prąd. Dodge pokazał nowego Chargera

Znak czasów? Zdecydowanie. Jeden z symboli "prawdziwej motoryzacji" właśnie zadebiutował jako elektryk. Oto Dodge Charger Daytona EV.

Dodge Charger Daytona EVDodge Charger Daytona EV
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Dodge
Aleksander Ruciński

Mierzy 5,24 m długości i waży 2650 kg. To szokujące dane, gdyż nie mówimy o luksusowym SUV-ie, lecz amerykańskiej legendzie o sportowych aspiracjach. Pokaźne nadwozie było jednak konieczne do upchnięcia elektrycznego napędu i zasilających go akumulatorów.

Charger Daytona EV, jak sama nazwa wskazuje, jest bowiem elektrykiem dostępnym w dwóch wersjach nadwoziowych — jako dwudrzwiowe coupe oraz czterodrzwiowy sedan. Do wyboru wersje o mocy 496 KM lub 670 KM. Mocniejsza pozwala osiągać 60 mph w 3,3 sekundy i pokonać ćwierć mili w 11,5 sekundy. A w przyszłości ma pojawić się jeszcze mocniejszy wariant.

Dodge Charger Daytona EV
Dodge Charger Daytona EV © Materiały prasowe

Na razie nie znamy oficjalnych danych dotyczących zasięgu, ale akumulatory o pojemności 100 kWh napawają optymizmem. Zgodnie z deklaracjami powinny pozwolić na przejechanie do 500 km. Przyczyniają się też do sporej masy własnej. Dodge twierdzi jednak, że jej rozkład jest bliski ideału, gdyż wynosi 50/50.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Czy elektryczna Izera z Polski odniesie sukces? "Te samochody trzeba będzie sprzedać"

W okiełznaniu kilogramów przydatne okażą się hamulce Brembo z sześciotłoczkowymi zaciskami oraz opony w rozmiarze 305/35 z przodu i 325 z tyłu. Standardem jest też mechanizm różnicowy o ograniczonym uślizgu. Nie zabraknie też trybów Drift czy możliwości zablokowania przedniej osi w celu "palenia gumy".

Dodge Charger Daytona EV
Dodge Charger Daytona EV © Materiały prasowe

Wrażenia godne muscle cara zapewni także specjalny system dźwiękowy Fratzonic Chambered Exhaust umieszczony w komorze przypominającej wydech. Jej brzmienie ma naśladować bulgoczącą V-ósemkę.

Co do V8 – w planach jest także spalinowe wydanie, również oparte na platformie STLA. Ma być gotowe w 2025 roku. Niestety, nie będzie to ośmio-, lecz sześciocylindrówka o pojemności 3 litrów znana już z modeli Jeepa i Ram-a.

  • Dodge Charger Daytona EV
  • Dodge Charger Daytona EV
  • Dodge Charger Daytona EV
  • Dodge Charger Daytona EV
  • Dodge Charger Daytona EV
  • Dodge Charger Daytona EV
  • Dodge Charger Daytona EV
  • Dodge Charger Daytona EV
  • Dodge Charger Daytona EV
  • Dodge Charger Daytona EV
  • Dodge Charger Daytona EV
  • Dodge Charger Daytona EV
  • Dodge Charger Daytona EV
  • Dodge Charger Daytona EV
  • Dodge Charger Daytona EV
  • Dodge Charger Daytona EV
  • Dodge Charger Daytona EV
  • Dodge Charger Daytona EV
  • Dodge Charger Daytona EV
  • Dodge Charger Daytona EV
  • Dodge Charger Daytona EV
  • Dodge Charger Daytona EV
  • Dodge Charger Daytona EV
  • Dodge Charger Daytona EV
  • Dodge Charger Daytona EV
  • Dodge Charger Daytona EV
  • Dodge Charger Daytona EV
  • Dodge Charger Daytona EV
  • Dodge Charger Daytona EV
  • Dodge Charger Daytona EV
  • Dodge Charger Daytona EV
  • Dodge Charger Daytona EV
  • Dodge Charger Daytona EV
  • Dodge Charger Daytona EV
  • Dodge Charger Daytona EV
  • Dodge Charger Daytona EV
  • Dodge Charger Daytona EV
  • Dodge Charger Daytona EV
  • Dodge Charger Daytona EV
  • Dodge Charger Daytona EV
  • Dodge Charger Daytona EV
  • Dodge Charger Daytona EV
  • Dodge Charger Daytona EV
  • Dodge Charger Daytona EV
  • Dodge Charger Daytona EV
  • Dodge Charger Daytona EV
  • Dodge Charger Daytona EV
[1/47] Dodge Charger Daytona EV Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Dodge
Wybrane dla Ciebie
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Pierwsza jazda: BYD Atto 2 DM-i – nowy bohater taksówkarzy
Pierwsza jazda: BYD Atto 2 DM-i – nowy bohater taksówkarzy
Premiera: Porsche Cayenne - najlepszy elektryk na świecie?
Premiera: Porsche Cayenne - najlepszy elektryk na świecie?
Jeep Recon debiutuje jako trzeci elektryk marki
Jeep Recon debiutuje jako trzeci elektryk marki
To nie koniec Izery. Electromobility Poland z szansą na duży zastrzyk finansowy
To nie koniec Izery. Electromobility Poland z szansą na duży zastrzyk finansowy
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟