Długi, ciężki i na prąd. Dodge pokazał nowego Chargera

Znak czasów? Zdecydowanie. Jeden z symboli "prawdziwej motoryzacji" właśnie zadebiutował jako elektryk. Oto Dodge Charger Daytona EV.

Dodge Charger Daytona EVDodge Charger Daytona EV
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Dodge
Aleksander Ruciński

Mierzy 5,24 m długości i waży 2650 kg. To szokujące dane, gdyż nie mówimy o luksusowym SUV-ie, lecz amerykańskiej legendzie o sportowych aspiracjach. Pokaźne nadwozie było jednak konieczne do upchnięcia elektrycznego napędu i zasilających go akumulatorów.

Charger Daytona EV, jak sama nazwa wskazuje, jest bowiem elektrykiem dostępnym w dwóch wersjach nadwoziowych — jako dwudrzwiowe coupe oraz czterodrzwiowy sedan. Do wyboru wersje o mocy 496 KM lub 670 KM. Mocniejsza pozwala osiągać 60 mph w 3,3 sekundy i pokonać ćwierć mili w 11,5 sekundy. A w przyszłości ma pojawić się jeszcze mocniejszy wariant.

Dodge Charger Daytona EV
Dodge Charger Daytona EV © Materiały prasowe

Na razie nie znamy oficjalnych danych dotyczących zasięgu, ale akumulatory o pojemności 100 kWh napawają optymizmem. Zgodnie z deklaracjami powinny pozwolić na przejechanie do 500 km. Przyczyniają się też do sporej masy własnej. Dodge twierdzi jednak, że jej rozkład jest bliski ideału, gdyż wynosi 50/50.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Czy elektryczna Izera z Polski odniesie sukces? "Te samochody trzeba będzie sprzedać"

W okiełznaniu kilogramów przydatne okażą się hamulce Brembo z sześciotłoczkowymi zaciskami oraz opony w rozmiarze 305/35 z przodu i 325 z tyłu. Standardem jest też mechanizm różnicowy o ograniczonym uślizgu. Nie zabraknie też trybów Drift czy możliwości zablokowania przedniej osi w celu "palenia gumy".

Dodge Charger Daytona EV
Dodge Charger Daytona EV © Materiały prasowe

Wrażenia godne muscle cara zapewni także specjalny system dźwiękowy Fratzonic Chambered Exhaust umieszczony w komorze przypominającej wydech. Jej brzmienie ma naśladować bulgoczącą V-ósemkę.

Co do V8 – w planach jest także spalinowe wydanie, również oparte na platformie STLA. Ma być gotowe w 2025 roku. Niestety, nie będzie to ośmio-, lecz sześciocylindrówka o pojemności 3 litrów znana już z modeli Jeepa i Ram-a.

  • Dodge Charger Daytona EV
  • Dodge Charger Daytona EV
  • Dodge Charger Daytona EV
  • Dodge Charger Daytona EV
  • Dodge Charger Daytona EV
  • Dodge Charger Daytona EV
  • Dodge Charger Daytona EV
  • Dodge Charger Daytona EV
  • Dodge Charger Daytona EV
  • Dodge Charger Daytona EV
  • Dodge Charger Daytona EV
  • Dodge Charger Daytona EV
  • Dodge Charger Daytona EV
  • Dodge Charger Daytona EV
  • Dodge Charger Daytona EV
  • Dodge Charger Daytona EV
  • Dodge Charger Daytona EV
  • Dodge Charger Daytona EV
  • Dodge Charger Daytona EV
  • Dodge Charger Daytona EV
  • Dodge Charger Daytona EV
  • Dodge Charger Daytona EV
  • Dodge Charger Daytona EV
  • Dodge Charger Daytona EV
  • Dodge Charger Daytona EV
  • Dodge Charger Daytona EV
  • Dodge Charger Daytona EV
  • Dodge Charger Daytona EV
  • Dodge Charger Daytona EV
  • Dodge Charger Daytona EV
  • Dodge Charger Daytona EV
  • Dodge Charger Daytona EV
  • Dodge Charger Daytona EV
  • Dodge Charger Daytona EV
  • Dodge Charger Daytona EV
  • Dodge Charger Daytona EV
  • Dodge Charger Daytona EV
  • Dodge Charger Daytona EV
  • Dodge Charger Daytona EV
  • Dodge Charger Daytona EV
  • Dodge Charger Daytona EV
  • Dodge Charger Daytona EV
  • Dodge Charger Daytona EV
  • Dodge Charger Daytona EV
  • Dodge Charger Daytona EV
  • Dodge Charger Daytona EV
  • Dodge Charger Daytona EV
[1/47] Dodge Charger Daytona EV Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Dodge

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie