Dodge przyjechał na SEMA z elektrycznym Chargerem. W końcu znamy moc

Dodge Charger Daytona SRT Concept zadebiutował kilka miesięcy temu, lecz dopiero teraz Amerykanie pochwalili się szczegółową specyfikacją. Ta nie jest tak imponująca, jak można by się spodziewać. W przyszłości będą jednak mocniejsze wersje.

Dodge Charger Daytona SRT ConceptDodge Charger Daytona SRT Concept
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Aleksander Ruciński

Marka Dodge, przez wielu uznawana za ostoję "prawdziwej motoryzacji" i ogromnych spalinowych silników, również wkracza do świata elektromobilności. Na razie tylko z konceptem, za to jakże imponującym. Mowa o Chargerze Daytona SRT.

Auto jest jedną z gwiazd trwających właśnie targów tuningowych SEMA. Dodge wykorzystał premierę na żywo do podzielenia się pierwszymi szczegółami technicznymi. Jak się dowiedzieliśmy, elektryczny muscle car będzie miał minimum 461 KM mocy. W planach są jednak także mocniejsze wersje.

Amerykanie dzielą przyszłą ofertę na pakiety pozwalające podnieść moc do odpowiednio 502 KM, 542 KM, 590 KM, 639 KM czy w końcu 679 KM. Sporo, choć wciąż mniej niż w spalinowym Hellcacie. Na razie, gdyż są plany na więcej.

Dodge Charger Daytona SRT
Dodge Charger Daytona SRT © Materiały prasowe

Dodge potwierdził również wersję SRT Banshee wyróżniającą się nie 400, lecz 800-woltową instalacją elektryczną, napędem na wszystkie koła i hipotetyczną mocą przewyższającą Hellcata. Niestety, nadal nie wiemy, kiedy spodziewać się debiutu tej odmiany.

Trzeba jednak przyznać, że samochód pokazany na SEMA sprawia wrażenie gotowego do produkcji. Szczególnie w pięknej czerwieni Stryker RED, kontrastującej z 18-calowymi felgami z włókna węglowego. Stylistyką i detalami zdecydowanie nawiązuje do najlepszych spalinówek marki. Czas pokaże, czy będzie równie emocjonujący.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie