WAŻNE
TERAZ

Wszystko jasne. Papież wybrał nowego metropolitę krakowskiego

Dodge zrobił muscle cara na prąd. Jest mocniejszy od Hellcata

Dodge Charger Daytona SRT Concept to zapowiedź elektrycznej przyszłości Dodge'a, która wcale nie musi być nudna. Wersja studyjna wygląda jak prawdziwy amerykański muscle car. Co więcej - podobno jest piekielnie mocna.

Dodge Charger Daytona SRTDodge Charger Daytona SRT
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Dodge
Aleksander Ruciński

Nadchodzi nowe - marka dotychczas uznawana za ostoję "prawdziwej" motoryzacji pokazała elektryczny model. Na razie w formie konceptu, który prędzej czy później może przerodzić się w produkcyjne wydanie.

Charger Daytona SRT Concept na pierwszy rzut oka wygląda jak pełnoprawny muscle car, skrywający pod maską potężne V8. W rzeczywistości jednak znajdziemy tam elektryczny napęd oparty na 800-woltowej architekturze. Producent nie zdradza szczegółów dotyczących mocy. Wiadomo jednak, że jest jej więcej niż w spalinowym SRT Hellcat (717 KM), a napęd trafia na wszystkie cztery koła.

Dodge chwali się również elektromechaniczną skrzynią biegów e-Rupt, która ma świetnie symulować zachowanie klasycznej przekładni. Oczywiście nie zapomniano również o ciekawych gadżetach, czego przykładem jest przycisk PowerShot zapewniający chwilowy zastrzyk dodatkowej mocy.

Dodge Charger Daytona SRT
Dodge Charger Daytona SRT © mat. prasowe / Dodge

Największą niespodziankę stanowi jednak wydech. Tak, dobrze przeczytaliście. Nie wydziela jednak spalin, lecz dźwięk. To opatentowany system Fratzonic Chambered Exhaust zdolny wytworzyć specyficzny hałas będący czymś pomiędzy bulgotem V8 a wyciem jednostki elektrycznej.

Na tym nie koniec - zaskakująca jest bowiem także aerodynamika, która dotychczas nieprzesadnie zaprzątała głowy inżynierów Dodge'a. W koncepcie znajdziemy rozwiązanie o nazwie R-Wing regulujące przepływ powietrza w przedniej części nadwozia i zapewniające optymalny docisk. Wszystko to bez rezygnacji z charakterystycznych, kanciastych kształtów.

Dodge Charger Daytona SRT
Dodge Charger Daytona SRT © mat. prasowe / Dodge

Całkiem nieźle i stosunkowo klasycznie wygląda również wnętrze z 12,3-calowym ekranem multimediów i 16-calowymi cyfrowymi zegarami. Na szczególną uwagę zasługuje oświetlenie kabiny, a także cztery osobne fotele, które powinny zapewniać świetne trzymanie boczne. Wisienką na torcie jest szklany dach.

Trzeba przyznać, że koncept Dodge'a sprawia wrażenie niemal gotowego do produkcji. Nic więc dziwnego, że spekuluje się o rynkowym debiucie w 2024 roku. Ostateczna decyzja jeszcze nie zapadła, choć wydaje się to tylko kwestią czasu.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/25] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Pierwsza jazda: BYD Atto 2 DM-i – nowy bohater taksówkarzy
Pierwsza jazda: BYD Atto 2 DM-i – nowy bohater taksówkarzy
Premiera: Porsche Cayenne - najlepszy elektryk na świecie?
Premiera: Porsche Cayenne - najlepszy elektryk na świecie?
Jeep Recon debiutuje jako trzeci elektryk marki
Jeep Recon debiutuje jako trzeci elektryk marki
To nie koniec Izery. Electromobility Poland z szansą na duży zastrzyk finansowy
To nie koniec Izery. Electromobility Poland z szansą na duży zastrzyk finansowy
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯