Elektryczna Honda NSX nadchodzi? Oto co o niej wiemy

Następca Hondy NSX lub jej kolejna generacja ma być w pełni elektryczna. Na temat tego auta wiemy coraz więcej i nie chodzi tu tylko o tajemnicze zdjęcia, które ukazały się za pośrednictwem Acury.

Acura Performance Electric Vision Design StudyAcura Performance Electric Vision Design Study
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Acura
Kamil Niewiński

Honda NSX to samochód, który uwielbiany jest przez naprawdę wielu fanów japońskiej motoryzacji i mowa tu zarówno o pierwszej, jak i drugiej generacji. Produkcja drugiego NSX-a zakończyła się jednak w 2022 r. i do tej pory nie mamy żadnych oficjalnych doniesień o planowanym następcy. Czy jednak znów będziemy musieli czekać dekadę, jak w przypadku przerwy pomiędzy pierwszą a drugą generacją? Cóż, niekoniecznie.

Owszem, nadal nie doczekaliśmy się żadnych wiążących ogłoszeń, lecz wiele zmieniło się podczas tegorocznego Monterey Car Week i za sprawą Acury. Ta pokazała swój nowy elektryczny model ZDX, a także przebłyski koncepcyjnego auta Performance Electric Edition. W połączeniu z wypowiedziami sprzed lat, które mówiły o tym, że następny NSX będzie elektrykiem, mamy więc dość spójną układankę.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Honda ZR-V - wada i zaleta w jednym

Jakie są opcje na przyszłość NSX-a?

Swoje hipotezy postanowili przedstawić dziennikarze portalu "Motor1". Pierwsza z nich — ich zdaniem bardzo prawdopodobna — jest współpraca z General Motors. Łączyłoby się z plotkami, które dotyczą Chevroleta Corvette w wersji EV. Współdzielenie platformy oczywiście pozwoliłoby na znaczne obniżenie kosztów produkcji.

Drugą opcją jest oczywiście rozwinięcie od zera swojej własnej platformy i postawienie na niezależność, tworząc dokładnie takie auto, o jakim marzą projektanci Hondy i Acury. Oczywiście wiązałoby się to z większymi kosztami, a także wydłużonym czasem rozwoju. 

Acura Performance Electric Vision Design Study
Acura Performance Electric Vision Design Study © Materiały prasowe | Acura

Czego możemy się spodziewać w przypadku osiągów? Prawdopodobnie mocy większej niż w spalinowym NSX-ie, dochodzącej nawet do 600 KM w bazowej wersji. Oczekuje się również napędu na cztery koła oferowanego przez cztery silniki elektryczne (po jednym na każdym kole) i sprintu od zera do 100 km/h w czasie poniżej 3 sekund. To jednak jest jak na razie tylko wróżenie z fusów.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Pierwsza jazda: BYD Atto 2 DM-i – nowy bohater taksówkarzy
Pierwsza jazda: BYD Atto 2 DM-i – nowy bohater taksówkarzy
Premiera: Porsche Cayenne - najlepszy elektryk na świecie?
Premiera: Porsche Cayenne - najlepszy elektryk na świecie?
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀