Elektryczny Fiat 500 już tylko za pół worka pieniędzy. Nowe wersje pojawiły się w cenniku

Elektryczny Fiat 500 zadebiutował w 2020 roku. Zachwycił wszystkich wyglądem i rozczarował ceną. Początkowo dostępna była bowiem tylko topowa wersja wyposażenia La Prima. Teraz dołączają do niej bardziej przystępne warianty. Na szczególną uwagę zasługuje bazowe wydanie wycenione na 5 cyfrową kwotę.

Fiat 500 La Prima kosztuje zauważalnie więcej od bazowego wydania.Fiat 500 La Prima kosztuje zauważalnie więcej od bazowego wydania.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Nowy Fiat 500 to już żadna nowość. Auto dobrze znane nam od kilku miesięcy w końcu jednak doczekało się pełnego cennika. Rozbudowana oferta i zauważalnie niższe ceny uboższych wariantów powinny przyciągnąć do salonów nowych klientów. Tym bardziej że baza jest wyceniona całkiem uczciwie. Nie liczcie jednak na przesadne luksusy. Jest też haczyk w postaci słabszego napędu i mniejszego zasięgu.

Standardowa jednostka w elektrycznym Fiacie 500 generuje 118 KM mocy i jest zasilana akumulatorem o pojemności 42 kWh z możliwością szybkiego ładowania 85 kW prądem stałym. W najtańszym wydaniu dostaniecie natomiast 95-konny silnik, akumulator 23,8 kWh i ładowanie mocą do 50 kW.

Nowy Fiat 500 - ceny minimalne wersji napędu:

  • 95 KM 23,8 kWh - od 98 900 zł
  • 118 KM 42 kWh - od 126 900 zł

Jak widać, Fiatowi mocno zależało by zmieścić się poniżej psychologicznej granicy 100 tys. zł. Pytanie czy klienci będą w stanie zaakceptować zauważalnie gorszy zasięg. Bazowa wersja na jednym ładowaniu pokona 190 km w cyklu mieszanym WLTP, bogatsze natomiast zrobią nawet 320 km. Różnica jest więc spora.

Tak wygląda bazowy Fiat 500 Action
Tak wygląda bazowy Fiat 500 Action © fot. Konfigurator Fiat

Odmiana 95 KM ma też nieco gorsze osiągi, choć nie na tyle, by miało to znaczący wpływ na decyzje zakupowe. Przyspiesza do setki w 9,5 sekundy, a więc o 0,5 sekundy dłużej niż mocniejsze wydanie i pojedzie maksymalnie 130 km/h zamiast 150.

Co warte odnotowania, elektryczna pięćsetka jest dostępna w aż 3 wersjach nadwoziowych. Poza hatchbackiem, można zamówić też wymyślne wydanie 3+1 z dodatkowymi, małymi drzwiami i odmianę Cabrio. Jak kształtują się ich ceny?

Nowy Fiat 500 - ceny minimalne wersji nadwoziowych:

  • Hatchback - od 98 900 zł
  • 3+1 - od 135 900 zł
  • Cabrio - od 139 900 zł
A tak prezentuje się wnętrze.
A tak prezentuje się wnętrze. © fot. Konfigurator Fiat

Wybierając bazowy napęd, jesteśmy skazani wyłącznie na hatchbacka. 118-konny silnik można natomiast parować z każdym dostępnym nadwoziem. Podobnie wygląda kwestia wersji wyposażenia - najuboższa Action występuje wyłącznie w wariancie 95-konnym. Co dostaniemy w standardzie?

Na luksusy w podstawowym wydaniu nie ma co liczyć, ale wyższe odmiany charakteryzują się już przyzwoitą liczbą dodatków. Szczegóły wraz z cenami znajdziecie poniżej.

Nowy Fiat 500 - wersje wyposażenia:

  • Action - od 98 900 zł - standardowo m.in. klimatyzacja manualna, bezkluczykowy dostęp do auta, stalowe felgi w rozmiarze 15 cali, czujnik zmierzchu, światła do jazdy dziennej LED i tylne światła LED, system rozpoznawania znaków drogowych
  • Passion - od 126 900 zł - dodatkowo m.in. tempomat, ozdobne nakładki progowe, multimedia z ekranem 7 cali, radio DAB + Android Auto i Apple CarPlay, felgi stalowe, stylizowane 15 cali, funkcja szybkiego ładowania 85 kW
  • Icon - od 131 900 zł - dodatkowo m.in. czujnik deszczu, pełny system bezkluczykowy, skórzana kierownica, klimatyzacja automatyczna, multimedia 10,25 cala z nawigacją, felgi aluminiowe 16 cali, kluczyk w kształcie kamyka
  • La Prima - od 154 900 zł - inteligentny tempomat, system kontroli martwego pola, dach panoramiczny, czujniki parkowania z widokiem 360 stopni, kamera cofania, elektrochromatyczne lusterko wsteczne, pakiet stylistyczny La Prima, 17-calowe felgi

Wybrane dla Ciebie

Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa sieć stacji ładowania wchodzi do Polski. Stawiają na dużą moc
Nowa sieć stacji ładowania wchodzi do Polski. Stawiają na dużą moc
Pierwsza jazda: Citroën C5 Aircross - dać więcej za mniej
Pierwsza jazda: Citroën C5 Aircross - dać więcej za mniej
Pierwsza jazda: DS N°8 – niech żyje awangarda!
Pierwsza jazda: DS N°8 – niech żyje awangarda!
Cybertruck z zakazem wjazdu do Niemiec. Bez wyjątków nawet dla amerykańskiej armii
Cybertruck z zakazem wjazdu do Niemiec. Bez wyjątków nawet dla amerykańskiej armii
237 proc. wzrostu sprzedaży. Napęd, którego "nikt nie chce"
237 proc. wzrostu sprzedaży. Napęd, którego "nikt nie chce"
Odświeżony Lexus RZ wjeżdża do salonów. Na początek duże promocje
Odświeżony Lexus RZ wjeżdża do salonów. Na początek duże promocje
Pierwszy kontakt z elektrycznym Porsche Cayenne: ma wszystko to, co Tesla, Chińczycy i wiele więcej
Pierwszy kontakt z elektrycznym Porsche Cayenne: ma wszystko to, co Tesla, Chińczycy i wiele więcej
Škoda 110 R powraca jako nowoczesne coupe – niestety tylko wirtualnie
Škoda 110 R powraca jako nowoczesne coupe – niestety tylko wirtualnie
Toyota chce wypchnąć diesle z ciężarówek. Jeden z zakładów już obsługuje zestawy na wodór
Toyota chce wypchnąć diesle z ciężarówek. Jeden z zakładów już obsługuje zestawy na wodór