Elektryki przyszłości będą mieć mniejszy zasięg. Szef Audi wyjaśnia dlaczego

Zasięg zauważalnie niższy niż w przypadku większości aut spalinowych to podstawowa wada przytaczana przez wielu przeciwników aut elektrycznych. Szef Audi, Markus Duesmann, twierdzi jednak, że w przyszłości auta na prąd będą pokonywać jeszcze krótsze dystanse.

Audi e-tron Sportback oferuje nawet ponad 400 km zasięguAudi e-tron Sportback oferuje nawet ponad 400 km zasięgu
Źródło zdjęć: © Fot. Mateusz Lubczański
Aleksander Ruciński

Audi jest obecnie jedną z najprężniej działających marek w temacie rozwoju elektromobilności. Firma z Ingolstadt pokazała niedawno imponujące dzieło, jakim jest e-Tron GT. Dużą zaletą modelu, poza świetnym wyglądem i osiągami, jest maksymalny zasięg, który na pełnym ładowaniu wynosi nawet 488 km. Dla wielu klientów będzie to zapewne niezaprzeczalna zaleta. Szef marki, Markus Duesmann, twierdzi jednak, że elektryki przyszłości będą mogły pochwalić się mniej imponującymi wartościami.

Dlaczego? Powinniśmy przecież dążyć do tworzenia wydajniejszych akumulatorów i postarać się, by zasięg pojazdów elektrycznych zbliżył się do poziomu aut spalinowych - zapewne pomyśli większość czytających ten tekst. Duesmann ma jednak inne zdanie, stwierdzając, że duży zasięg po prostu nie będzie nam potrzebny.

W wywiadzie dla magazynu "Roadshow" przyznał, że wszystko rozbija się o odpowiednią dostępność stacji ładowania. Gdy te będą tak popularne jak stacje benzynowe, kierowcy nie będą musieli martwić się zasięgiem. Dzięki temu będzie można tworzyć samochody elektryczne z mniejszymi, lżejszymi i przede wszystkim tańszymi akumulatorami.

Z pewnością znajdzie się wiele osób, które przytakną szefowi Audi i w pełni się z nim zgodzą. Pytanie tylko czy większość klientów będzie miała podobne zdanie na ten temat. Na odpowiedź musimy poczekać co najmniej kilka lat, lecz już dziś widać, że elektromobilność niekoniecznie może rozwijać się w kierunku, którego się spodziewaliśmy.

Wybrane dla Ciebie
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯