Ferrari stawia na hybrydy i elektryki. Za kilka lat mają stanowić 80 proc. sprzedaży

15 nowych modeli w ciągu trzech lat i nowy elektryk w 2025 roku - tak w skrócie wygląda strategia Ferrari przedstawiona niedawno na posiedzeniu inwestorów, która w przyszłości zaowocuje dominacją elektryfikacji w gamie marki.

W najbliższych latach Ferrari zmieni się nie do poznaniaW najbliższych latach Ferrari zmieni się nie do poznania
Źródło zdjęć: © fot. wikimedia
Aleksander Ruciński

Czy tego chcemy czy nie, od elektrycznej motoryzacji nie ma już odwrotu. Zrozumieli to nawet w Maranello, dotychczas słynącym z produkcji "prawdziwych" w pełni spalinowych aut. W najbliższych latach Ferrari zamierza pójść z nurtem, co objawi się zauważalnym wzrostem liczby elektryków i hybryd w gamie.

Oczywiście jak przystało na producenta aut sportowych, prąd będzie wykorzystywany nie tylko w celu obniżenia emisji spalin, ale i poprawy osiągów.

  • Wierzymy, że możemy wykorzystać silnik elektryczny do poprawy wydajności naszych aut - mówi szef Ferrari, Benedetto Vigna.

Vigna przy okazji potwierdził, że w 2025 roku firma pokaże swój pierwszy całkowicie elektryczny model, a w latach 2023-2026 odsłoni aż 15 nowych propozycji wykorzystujących różne rodzaje napędu. Wiele z nich może być hybrydami, tym bardziej, że cel na rok 2030 jest bardzo ambitny.

Elektryki mają wówczas stanowić 40 proc. całkowitej sprzedaży, tyle samo hybrydy, a jedynie 20 proc. będzie w pełni spalinowymi propozycjami. Oznacza to, że włoską markę w najbliższych latach czeka prawdziwa rewolucja. Jej realizacja pochłonie spore fundusze - tylko do 2026 roku firma zamierza wydać 4,4 mld euro.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"