Miał być hitem, produkcja obcięta. Klienci nie chcą "elektryka"

Elektryczny pickup Forda miał być rewolucją na amerykańskim rynku. Na razie jednak nie sprzedaje się tak dobrze, jak oczekiwano. Producent postanowił zareagować w porę.

Ford F-150 LightningFord F-150 Lightning
Źródło zdjęć: © Autokult
Aleksander Ruciński

Ford zamierza znacząco ograniczyć produkcję modelu w najbliższych miesiącach. Początkowo fabryka w Michigan miała wytwarzać około 3200 sztuk tygodniowo. Ostatecznie liczba ta ma być o połowę mniejsza.

Jak twierdzi rzecznik prasowy firmy, zamierza ona "dostosować produkcję Lightninga do popytu". Mówiąc więc wprost - zainteresowanie modelem jest mniejsze, niż pierwotnie przewidywano.

Niestety Ford nie jest pierwszym producentem, który boryka się z tym problemem. W ostatnich miesiącach na słabnący popyt narzekał również Volkswagen oraz General Motors.

Nie zmienia to jednak faktu, że rynek pojazdów elektrycznych w USA ma się naprawdę nieźle. Świadczą o tym wyniki ogólnej sprzedaży. Tylko od początku 2023 roku Amerykanie kupili ponad milion aut na prąd, co jest absolutnym rekordem. Tyle tylko, że największy kawałek tortu należy nie do wspomnianych marek, lecz Tesli, która zdecydowanie nie może narzekać na brak zainteresowania klientów.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy