WAŻNE
TERAZ

Wszystko jasne. Papież wybrał nowego metropolitę krakowskiego

Ford S-Max i Galaxy żyją i mają się dobrze. Dostały nawet hybrydę

Choć minivany to wymierający gatunek, Ford wciąż nie zrezygnował z oferowania modeli S-Max i Galaxy. Wiele wskazuje, że pozostaną one z nami jeszcze przez dłuższy czas - gama została właśnie uzupełniona o hybrydowe odmiany. Jak wyglądają ich ceny?

Galaxy i S-Max mimo upływu lat wciąż wyglądają dobrze.Galaxy i S-Max mimo upływu lat wciąż wyglądają dobrze.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Ford
Aleksander Ruciński

S-Max i Galaxy to zdecydowanie jedne z najciekawszych propozycji w segmencie rodzinnych minivanów - jeżdżą jak osobówki, wyglądają przyjemnie i są bardzo praktyczne. Teraz do listy zalet będzie można dorzucić także nowość w postaci hybrydowego napędu.

To zestaw dobrze znany już z Foda Kugi. Bazę stanowi tu 2,5-litrowy benzyniak sprzężony z niewielkim akumulatorem o pojemności 1,1 kWh oraz generatorem elektrycznym. Łączna moc takiego zestawu wynosi 190 KM, co pozwala osiągać pierwszą setkę w około 10 sekund i rozpędzać się do 200 km/h.

Ford obiecuje średnie spalanie S-Maxa na poziomie 6,4 l/100 km, a Galaxy 6,5 l/100 km - wszystko to bez nadmiernego zwiększania masy pojazdu i rezygnacji z przestrzeni typowej dla minivanów. Nawet przy rozłożonych 7 fotelach bagażnik S-Maxa wciąż zmieści 285 l ładunku, a Galaxy nieco ponad 300.

Wygląd, jak i wyposażenie nie różnią się zbytnio od w pełni spalinowych odmian. Hybrydy poznamy jedynie po niewielkich oznaczeniach na nadwoziu oraz braku manualnej skrzyni biegów - zamiast tradycyjnej wajchy jest pokrętło pozwalające na wybór konkretnego przełożenia.

Na oficjalną rynkową premierę musimy jeszcze poczekać. Auta powinny niebawem pojawić się w salonach. Na polskiej stronie internetowej Forda opublikowano już jednak ceny. Oczywiście jest drożej niż w przypadku diesli. S-Max Hybrid startuje od 170 300 zł, z kolei Galaxy z tym samym napędem stanowi wydatek w wysokości 170 450 zł. Trzeba jednak zauważyć, że ofertę S-Maxa otwiera bogata wersja wyposażenia Titanium, a w Galaxy jest to uboższe wydanie Trend.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Pierwsza jazda: BYD Atto 2 DM-i – nowy bohater taksówkarzy
Pierwsza jazda: BYD Atto 2 DM-i – nowy bohater taksówkarzy
Premiera: Porsche Cayenne - najlepszy elektryk na świecie?
Premiera: Porsche Cayenne - najlepszy elektryk na świecie?
Jeep Recon debiutuje jako trzeci elektryk marki
Jeep Recon debiutuje jako trzeci elektryk marki
To nie koniec Izery. Electromobility Poland z szansą na duży zastrzyk finansowy
To nie koniec Izery. Electromobility Poland z szansą na duży zastrzyk finansowy
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇