Ford S-Max i Galaxy żyją i mają się dobrze. Dostały nawet hybrydę

Choć minivany to wymierający gatunek, Ford wciąż nie zrezygnował z oferowania modeli S-Max i Galaxy. Wiele wskazuje, że pozostaną one z nami jeszcze przez dłuższy czas - gama została właśnie uzupełniona o hybrydowe odmiany. Jak wyglądają ich ceny?

Galaxy i S-Max mimo upływu lat wciąż wyglądają dobrze.Galaxy i S-Max mimo upływu lat wciąż wyglądają dobrze.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Ford
Aleksander Ruciński

S-Max i Galaxy to zdecydowanie jedne z najciekawszych propozycji w segmencie rodzinnych minivanów - jeżdżą jak osobówki, wyglądają przyjemnie i są bardzo praktyczne. Teraz do listy zalet będzie można dorzucić także nowość w postaci hybrydowego napędu.

To zestaw dobrze znany już z Foda Kugi. Bazę stanowi tu 2,5-litrowy benzyniak sprzężony z niewielkim akumulatorem o pojemności 1,1 kWh oraz generatorem elektrycznym. Łączna moc takiego zestawu wynosi 190 KM, co pozwala osiągać pierwszą setkę w około 10 sekund i rozpędzać się do 200 km/h.

Ford obiecuje średnie spalanie S-Maxa na poziomie 6,4 l/100 km, a Galaxy 6,5 l/100 km - wszystko to bez nadmiernego zwiększania masy pojazdu i rezygnacji z przestrzeni typowej dla minivanów. Nawet przy rozłożonych 7 fotelach bagażnik S-Maxa wciąż zmieści 285 l ładunku, a Galaxy nieco ponad 300.

Wygląd, jak i wyposażenie nie różnią się zbytnio od w pełni spalinowych odmian. Hybrydy poznamy jedynie po niewielkich oznaczeniach na nadwoziu oraz braku manualnej skrzyni biegów - zamiast tradycyjnej wajchy jest pokrętło pozwalające na wybór konkretnego przełożenia.

Na oficjalną rynkową premierę musimy jeszcze poczekać. Auta powinny niebawem pojawić się w salonach. Na polskiej stronie internetowej Forda opublikowano już jednak ceny. Oczywiście jest drożej niż w przypadku diesli. S-Max Hybrid startuje od 170 300 zł, z kolei Galaxy z tym samym napędem stanowi wydatek w wysokości 170 450 zł. Trzeba jednak zauważyć, że ofertę S-Maxa otwiera bogata wersja wyposażenia Titanium, a w Galaxy jest to uboższe wydanie Trend.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć