Francuzi pokazali elektryczny hit. 50 tys. osób na liście oczekujących

Renault 5 ledwie debiutowało w Genewie, a już stało się potencjalnym hitem sprzedaży. Liczba chętnych, którzy wpisali się na listę oczekujących, przerosła najśmielsze oczekiwania.

Renault 5 e-tech electricRenault 5 e-tech electric
Źródło zdjęć: © Autokult | Błażej Buliński

Nowa piątka to jeden z najbardziej oczekiwanych modeli Renault ostatnich lat. Głównie z dwóch powodów — pierwszym jest zdecydowane nawiązanie do kultowej piątki, produkowanej w dwóch generacjach od 1972 do aż 1996 roku. Drugim jest cena bazowego wydania, od początku zapowiadana poniżej 25 tys. euro.

Połączenie atrakcyjnej stylistyki, unikatowego charakteru i rozsądnych kwot podziałało na klientów. W zaledwie kilka dni po debiucie Renault zebrało blisko 50 tys. zamówień na ten model.

Pierwsze sztuki zaczną trafiać do klientów w maju 2024 roku. Bliżej tego terminu dowiemy się, czego możemy oczekiwać za 25 tys. euro. Specyfikacja techniczna jest już znana, ale na detale dotyczące wyposażenia czy wyglądu bazowych wariantów trzeba jeszcze poczekać.

Renault 5 e-tech electric
Renault 5 e-tech electric © Autokult | Błażej Buliński

Już dziś jednak wiadomo, że Renault 5 będzie jedną z najciekawszych propozycji w segmencie miejskich elektryków. Akumulatory o pojemności 40 kWh i 52 kWh zapewnią odpowiednio 300 lub 400 km zasięgu, a silniki o mocach od 95 KM do 150 KM trafią w zróżnicowane potrzeby.

Nie pozostaje nic innego, jak czekać na oficjalny polski cennik modelu, który pozwoli ocenić, czy Renault 5 będzie hitem także nad Wisłą.

Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem