General Motors szuka sposobu na pożary baterii. Przejęli izraelski start-up

Firma General Motors poinformowała, że przejęła Algolion Ltd, izraelski start-up zajmujący się oprogramowaniem, który pomaga wcześnie wykrywać problemy z bateriami do elektryków.

General Motors chce zminimalizować awaryjność swoich bateriiGeneral Motors chce zminimalizować awaryjność swoich baterii
Źródło zdjęć: © GM

Oprogramowanie Algolion ma pomóc producentowi samochodów z Detroit wprowadzić na rynek "opłacalny" system wczesnego wykrywania zagrożeń w szybszym tempie. Umowa na nieujawnioną kwotę ma miejsce w czasie, gdy organy bezpieczeństwa USA wzywają producentów samochodów do poprawienia standardów akumulatorów po serii zdarzeń, w których pojazdy zapalały się z powodu wadliwych modułów.

Algolion opracował oprogramowanie, które wykorzystuje dane z systemów zarządzania akumulatorami EV, aby pomóc zidentyfikować anomalie w działaniu ogniw i zapewnić wczesne wykrywanie zagrożeń związanych z akumulatorami, w tym "zdarzeń związanych z niekontrolowaną propagacją ciepła". W konsekwencji porozumienia Firma Algolion, założona w 2014 roku, dołączy do ponad 850 pracowników Centrum Technicznego GM w Herzliya w Izraelu.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy