Stellantis inwestuje w start-up. Ma tworzyć baterie litowo-siarkowe

Koncern Stellantis poinformował, że nawiązał współpracę ze start-upem Lyten. Pracuje on nad produkcją baterii litowo-siarkowych, a Stellantis chce znaleźć dla nich zastosowanie w przemyśle motoryzacyjnym.

Zakład produkcyjny Stellantis w HordainZakład produkcyjny Stellantis w Hordain
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Stellantis
Kamil Niewiński

Jednym z największych problemów samochodów elektrycznych niewątpliwie są baterie. Standardowe akumulatory litowo-jonowe charakteryzują się sporą masą, która mocno odbija się na samych autach, a także mają ograniczone możliwości rozwoju w kontekście pojemności. Nic więc dziwnego, że coraz więcej producentów rozgląda się za ewentualnymi alternatywami w kontekście produkcji baterii.

Dość ciekawą drogą podążyć chce koncern Stellantis, który postanowił zainwestować w firmę Lyten. Jest to start-up z siedzibą w Dolinie Krzemowej, który pracuje nad rozwojem baterii litowo-siarkowych.w kontekście produkcji samochodów elektrycznych. Stellantis ma nadzieję, że tego typu akumulatory będą w stanie przyspieszyć rozwój elektromobilności już w niedalekiej przyszłości.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Vlog z życia z nissanem leafem. Ile dni przejeżdżę bez ładowania?

Baterie litowo-siarkowe nie są nowością, lecz przystosowanie ich pod potrzeby aut elektrycznych stanowi już większe wyzwanie. Ogromnymi atutami tych ogniw bez wątpienia są lekkość oraz nieporównywalnie większa pojemność względem baterii litowo-jonowych. Ich produkcja jest również zdecydowanie tańsza, a dodatkowo generuje 60 proc. mniej śladu węglowego. 

Problemem jest jednak trwałość akumulatorów tego typu w kontekście częstych ładowań. Dostępna pojemność po stosunkowo niewielkiej liczbie cyklów bowiem drastycznie maleje. To właśnie z tą kwestią będą musieli poradzić sobie eksperci, którzy będą chcieli przystosować tę technologię pod wymagania rynku motoryzacyjnego.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy