WAŻNE
TERAZ

Wszystko jasne. Papież wybrał nowego metropolitę krakowskiego

Honda CR-V

Honda CR-V to osobowe auto będące kompaktowym SUVem, produkowane od 1995 roku przez japońską firmę Honda Motor Company. Od 2017 roku powstaje piąta generacja Hondy CR-V, która przynależy już do średniej klasy SUVów.

  • Honda CR-V 1
  • Honda CR-V 2
  • Honda CR-V 3
  • Honda CR-V 4
  • Honda CR-V 5
  • Honda CR-V 6
  • Honda CR-V 7
  • Honda CR-V 8
  • Honda CR-V 9
  • Honda CR-V 10
  • Honda CR-V 11
  • Honda CR-V 12
  • Honda CR-V 13
  • Honda CR-V 14
  • Honda CR-V 15
  • Honda CR-V 16
  • Honda CR-V 17
  • Honda CR-V 18
  • Honda CR-V 19
[1/19] Honda CR-V to kompaktowy SUV produkowany przez japoński koncern motoryzacyjny od 1995 roku Źródło zdjęć: http://en.wheelsage.org/Porlamfer |

Samochód bazował na modelu Hondy Civic. Honda CR-V był debiutem Hondy na rynku aut terenowych. Nazwa modelu pochodzi od zwrotu Compact Recreational Vehicle, który oznacza Kompaktowy Samochód Turystyczny lub Comfort Runabout Vehicle- Komfortowy Mały Samochód.

Debiut Hondy CR-V miał miejsce w Tokio w 1995 roku podczas Salonu Samochodowego i stała się przedstawicielem aut soft roader. Niedługo po rozpoczęciu sprzedaży w Europie auto stało się bestsellerem. W związku z tym rozpoczęto produkcję Hondy CR-V w Wielkiej Brytanii. Druga generacja przypominała wcześniejszą, zachowując typową dla samochodów 4x4 stylizację oraz napęd 4WD. Zmieniono budową nadwozia i wygospodarowano więcej przestrzeni wewnątrz. W 2005 roku ofertę Hondy CR-V wzbogacono o silnik wysokoprężny i silnik CTDi, charakteryzujący się wysoką mocą i momentem obrotowym. W trzeciej generacji Hondy CR-V usunięto koło zapasowe z tylnych drzwi, a pokrywa bagażnika była otwierana do góry. Model był krótszy, niższy i szerszy od poprzedniej wersji. Wprowadzono także nowy silnik – diesel i-DTEC kompatybilny z automatyczną skrzynią biegów.

Przy modernizacji czwartej generacji Hondy CR-V uwzględniono wymagania rynku europejskiego. W ofercie znajdą się auta z napędem na dwa lub cztery koła. Silniki wbudowane w samochody pozwalają obniżyć emisję dwutlenku węgla.

Samochód dostępny jest z nadwoziem kombi. Auto oferowane jest w wersji z silnikiem benzynowym lub silnikiem diesel. Rzędowe silniki posiadają cztery cylindry, na każdy z nich przypadają cztery zawory. Silniki Hondy CR-V charakteryzują się pojemnością 1597 – 2400 cm3 oraz mocą od 120 do 180 KM. Przyspieszenie do 100 km/h samochód osiąga w średnio 11 s, natomiast maksymalną prędkością, jaką auto może się poszczycić, jest 177 – 202 km/h.

Maksymalny moment obrotowy Hondy CR-V wynosi 182 – 350 Nm. Auto spala średnio 44 – 9,7 l na 100 km. Pojemność bagażnika Hondy CR-V wynosi od 948 do 1669 l. Wymiary Hondy CR-V to 4520 – 4635 mm długości, 1750 – 1820 mm szerokości i 1675 – 1710 mm wysokości.

Test Hondy CR-V Hybrid: ten drugi hybrydowy SUV z Japonii

Test Hondy CR-V Hybrid: ten drugi hybrydowy SUV z Japonii

Mateusz Żuchowski Mateusz Żuchowski