Japonia chce zakazać sprzedaży aut spalinowych. Znamy wstępny termin

Wielka Brytania i Kanada to dwa kraje, które w ostatnich tygodniach podzieliły się planami wprowadzenia zakazu sprzedaży nowych aut zasilanych wyłącznie jednostkami spalinowymi. Do tego grona dołącza też Japonia, choć - póki co - nie precyzuje szczegółów.

Toyota Mirai to jedno z aut zapowiadających przyszłość motoryzacji.Toyota Mirai to jedno z aut zapowiadających przyszłość motoryzacji.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Motoryzacja jest ważną gałęzią japońskiej gospodarki. Wiele produkowanych tam aut jest jednak zasilanych klasycznymi napędami spalinowymi. Mimo to japońskie władze rozważają wprowadzenie zakazu sprzedaży takich samochodów. Wstępnie w okolicach 2035 roku - takie informacje przekazał portal Automotive News powołujący się na japońską telewizję NHK.

Wycofanie samochodów spalinowych jest częścią planu premiera Japonii, Yoshide Suga, który chce, by tamtejszy przemysł i motoryzacja stały się w zeroemisyjne najpóźniej w 2050 roku. Wstępne założenia przedstawione przez tamtejsze władze dopuszczają wprowadzenie zakazu już 15 lat wcześniej. Mniej więcej od połowy lat 30. z japońskich salonów miałyby wyjeżdżać wyłącznie pojazdy elektryczne i hybrydy.

Lokalni producenci na razie nie skomentowali tych doniesień, ale już dziś wiadomo, że wielu z nich będzie musiało nieco zrewidować plany na przyszłość i mocniej postawić na rozwój elektromobilności. Według amerykańskich analityków z Boston Consulting Group, do 2030 roku ponad 55 proc. aut sprzedawanych w Kraju Kwitnącej Wiśni będzie zelektryfikowana. Proces przyspieszą podobno spadające ceny akumulatorów.

Toyota nie powinna mieć najmniejszych problemów z realizacją planu, ale warto pamiętać, że są też inni producenci, szczególnie lokalni, którzy zostali nieco w tyle za konkurencją w kwestii hybryd i pojazdów elektrycznych. To właśnie im najtrudniej będzie dostosować się do nadchodzącej, nowej rzeczywistości.

Wybrane dla Ciebie

Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek