Jednak nie tylko elektryki. Kolejna marka zmienia strategię

Lista producentów, którzy stopniowo wycofują się z odważnych słów rzucanych kilka lat temu, robi się coraz dłuższa. Wygląda na to, że elektromobilność nie będzie jedyną drogą ku przyszłości.

Opel AstraOpel Astra
Źródło zdjęć: © WP Autokult | Mateusz Lubczański
Aleksander Ruciński

Jeszcze kilka lat temu ogłaszali całkowite przejście na prąd, ale dziś nie są już tacy pewni. W związku z tym nie zamkną drzwi do świata aut spalinowych i po 2028 roku wciąż będą mieć je w swojej ofercie. Kto? Marka Opel wchodząca w skład koncernu Stellantis.

Był rok 2021, gdy władze Opla (konkretnie ówczesny szef, Michael Lohscheller) powiedział: "Od 2028 roku Opel będzie oferował wyłącznie samochody elektryczne na głównym rynku europejskim." Dwa lata później słowa Lohschellera powtórzył jego następca, Florian Huettl, który w wywiadzie dla "Auto Bild" stwierdził: "Od 2025 roku każdy nowy model Opla wprowadzony na rynek będzie wyłącznie elektryczny. Od 2028 roku będziemy oferować w Europie wyłącznie samochody elektryczne zasilane akumulatorem."

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Opel Mokka - jeszcze nie jestem taki stary

Nadszedł rok 2025, a wraz z nim Frontera, która stanowi zaprzeczenie wcześniejszych zapowiedzi, ponieważ jest oferowana nie tylko w wersji elektrycznej, ale i spalinowej. Dziennikarze hamburskiej redakcji "BeHonest" zapytali więc przedstawicieli Opla o rozbieżności pomiędzy wcześniejszymi deklaracjami a rzeczywistością. Oto odpowiedź:

"Korzystamy z elastyczności oferowanej przez naszą strategię zakupową i w fabrykach. Nie musimy ograniczać się do 2028 roku, jeśli popyt będzie wymagał inaczej, ale wyraźnie koncentrujemy się na celach dekarbonizacji naszej firmy i gamy pojazdów. Obecnie analizujemy nasze plany i dostosowujemy je do nowych warunków." - wyjaśnia rzecznik prasowy marki.

Jednocześnie Opel chwali się, że jest pierwszym niemieckim producentem, który oferuje wszystkie modele nie tylko w wersjach spalinowych, ale i elektrycznych. W ramach strategii "Multi-Energy" firma bardzo wcześnie położyła nacisk na elektromobilność. - Oznacza to , że teraz "możemy zaoferować klientom wszystkie nasze modele z dowolnym układem napędowym" - czytamy w oświadczeniu wysłanym do redakcji "BeHonest".

Marka nie zamierza rezygnować z tej elastyczności w kolejnych latach, wydłużając życie modeli z silnikami spalinowymi, jeśli takie będą wymagania rynku.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Pierwsza jazda: BYD Atto 2 DM-i – nowy bohater taksówkarzy
Pierwsza jazda: BYD Atto 2 DM-i – nowy bohater taksówkarzy
Premiera: Porsche Cayenne - najlepszy elektryk na świecie?
Premiera: Porsche Cayenne - najlepszy elektryk na świecie?
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀