Jednak nie tylko elektryki. Kolejna marka zmienia strategię

Lista producentów, którzy stopniowo wycofują się z odważnych słów rzucanych kilka lat temu, robi się coraz dłuższa. Wygląda na to, że elektromobilność nie będzie jedyną drogą ku przyszłości.

Opel AstraOpel Astra
Źródło zdjęć: © WP Autokult | Mateusz Lubczański
Aleksander Ruciński

Jeszcze kilka lat temu ogłaszali całkowite przejście na prąd, ale dziś nie są już tacy pewni. W związku z tym nie zamkną drzwi do świata aut spalinowych i po 2028 roku wciąż będą mieć je w swojej ofercie. Kto? Marka Opel wchodząca w skład koncernu Stellantis.

Był rok 2021, gdy władze Opla (konkretnie ówczesny szef, Michael Lohscheller) powiedział: "Od 2028 roku Opel będzie oferował wyłącznie samochody elektryczne na głównym rynku europejskim." Dwa lata później słowa Lohschellera powtórzył jego następca, Florian Huettl, który w wywiadzie dla "Auto Bild" stwierdził: "Od 2025 roku każdy nowy model Opla wprowadzony na rynek będzie wyłącznie elektryczny. Od 2028 roku będziemy oferować w Europie wyłącznie samochody elektryczne zasilane akumulatorem."

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Opel Mokka - jeszcze nie jestem taki stary

Nadszedł rok 2025, a wraz z nim Frontera, która stanowi zaprzeczenie wcześniejszych zapowiedzi, ponieważ jest oferowana nie tylko w wersji elektrycznej, ale i spalinowej. Dziennikarze hamburskiej redakcji "BeHonest" zapytali więc przedstawicieli Opla o rozbieżności pomiędzy wcześniejszymi deklaracjami a rzeczywistością. Oto odpowiedź:

"Korzystamy z elastyczności oferowanej przez naszą strategię zakupową i w fabrykach. Nie musimy ograniczać się do 2028 roku, jeśli popyt będzie wymagał inaczej, ale wyraźnie koncentrujemy się na celach dekarbonizacji naszej firmy i gamy pojazdów. Obecnie analizujemy nasze plany i dostosowujemy je do nowych warunków." - wyjaśnia rzecznik prasowy marki.

Jednocześnie Opel chwali się, że jest pierwszym niemieckim producentem, który oferuje wszystkie modele nie tylko w wersjach spalinowych, ale i elektrycznych. W ramach strategii "Multi-Energy" firma bardzo wcześnie położyła nacisk na elektromobilność. - Oznacza to , że teraz "możemy zaoferować klientom wszystkie nasze modele z dowolnym układem napędowym" - czytamy w oświadczeniu wysłanym do redakcji "BeHonest".

Marka nie zamierza rezygnować z tej elastyczności w kolejnych latach, wydłużając życie modeli z silnikami spalinowymi, jeśli takie będą wymagania rynku.

Wybrane dla Ciebie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa sieć stacji ładowania wchodzi do Polski. Stawiają na dużą moc
Nowa sieć stacji ładowania wchodzi do Polski. Stawiają na dużą moc